Jabra

Med Jabra Xpress kan många headset installeras samtidigt från en enda plats

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 09:27 CEST

I och med lanseringen av Jabra Xpress – som är först inom sin bransch – kan IT-chefer nu på distans installera, uppdatera och hantera enheter från en plats med ett webbaserat gränssnitt. Jabra Xpress är en standardfunktion vid köp av Jabra-headset. Till skillnad från tidigare installationsmetoder, där en användare eller medarbetare från IT-avdelningen manuellt installerat mjukvara på varje dator, gör Jabra det nu möjligt att installera mjukvara och göra individuella inställningar på flera datorer samtidigt från en plats.  Jabra Xpress är helt integrerad med Microsofts standarder vilket gör det betydligt enklare för slutanvändarnas IT-avdelningar eftersom de kan dra nytta av styrkan i Microsofts plattform.

Fördelarna med att använda Jabra Xpress:

Installation på distans spar tid

Med Jabra Xpress behöver inte längre en massa tid läggas på manuell installation av headset. Undersökningar visar att IT-anställda inte kan installera fler än 50 headset per dag. För ett företag med 1000 användare skulle installationsprocessen därför ta åtta dagar. Med Jabra Xpress kan företag
installera samma 1000 headset på distans på en halv dag*.

Installation av obegränsat antal enheter samtidigt

Oavsett om det gäller 50 headset eller 5000 eller fler, kan IT-avdelningar med Jabra Xpress installera ett obegränsat antal enheter på distans samtidigt. Jabra Xpress är baserat på Microsofts standardteknologi (MSI/WMI) och är kompatibel med alla ledande installationssystem, inklusive Microsoft System Center Configuration Manager (SCCM).

Lätt att lägga till nya funktioner

Med Jabra Xpress kan IT-avdelningar på distans lägga till nya och framtida funktioner och funktionalitet i sina användares headset. IT-medarbetare kan enkelt installera Value Packs som adderar nya produktfunktioner eller Service Packs som förbättrar befintliga funktioner. Kunderna får båda helt kostnadsfritt.

Jabra har blivit vald till Microsoft Communication Partner-finalist

Jabra har blivit utvald som finalist i tävlingen Microsoft 2013 Communication Partner of the Year för sitt engagemang när det gäller Microsoft Lync och för att ha skapat en produktportfölj som är optimerad för headset och högtalartelefoner för Microsoft Lync. Jabra Xpress förser IT-medarbetare med en lösning som spar tid och pengar vid hantering och konfiguration och som är integrerad med Microsofts standardteknologi.

Jabras CEO Mogens Elsberg ser stora möjligheter för framtida samarbete med Microsoft när det gäller innovativa kommunikationslösningar som kan ge stora fördelar för Jabras kunder. – Vi arbetar engagerat för att utveckla branschledande och innovativa lösningar med en rad produkter som är ledande inom komfort, ljud och hållbarhet och som gör det enklare än tidigare att arbeta flexibelt och vi känner att Jabra Xpress är ett bra exempel på det här engagemanget. Med Jabra Xpress kan vi nu erbjuda installation av mjukvara på distans till många samtidigt på en plattform som är helt integrerad med företagets IT-infrastruktur, säger Mogens Elsberg, CEO för Jabra.

Besök Jabras monter (#230) på WPC 2013 och bli först med att se Jabra Xpress och våra senaste Jabra-optimerade enheter för Microsoft Lync.

*Med Jabra Xpress och Microsofts installationsmjukvara

Om Jabra

Jabra är ett varumärke som tillhör GN Netcom, ett dotterbolag till GN Store Nord A/S (GN) listat på NASDAQ OMX. Jabra har cirka 900 medarbetare över hela världen och 2012 hade företaget en årsomsättning på 2355 miljoner DKK. Jabra är en världsledande utvecklare, tillverkare och marknadsförare av ett brett utbud av headsetlösningar och under mer än 20 år har Jabra varit kända för sin innovation och pålitlighet. Jabra tillverkar trådbundna och trådlösa headset samt högtalartelefoner som ger individer och företag möjlighet att uppleva ökad rörlighet, komfort och funktionalitet.