HARMAN Lifestyle

Med JBL tar du med dig sommarens soundtrack överallt

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2013 14:36 CEST

Snart är den soliga och varma sommaren här, och det finns tid för picknick, festivaler och lata dagar på stranden. Men vad skulle de fina sommardagarna vara utan ett soundtrack?

JBL har ett brett utbud med ljudprodukter som du tar med dig överallt och som ger ett fantastiskt ljud när du semestrar med familjen, upplever naturen eller umgås med vännerna.

JBL CHARGE: Perfekt när du är på festival, campar eller har fest på stranden
Ladda partyspellistan på din smartphone, surfplatta eller mp3-spelare och strömma låtar trådlöst via Bluetooth. JBL Charges fantastiska ljud med imponerande bas förhöjer musikupplevelsen sommaren 2013.

Med ett laddningsbart batteri som samtidigt laddar surfplattan eller smartphonen är detta mycket mer än bara en högtalare med lång batteritid. JBL Charge väger dessutom lite och har en uppseendeväckande, cylindrisk design.

JBL J33i HÖRLURAR: När du vill koppla av
När du behöver en stund för dig själv för att varva ner – då finns de förstklassiga JBL J33i in-ear hörlurarna. Du kan luta dig tillbaka, slappna av och bara försvinna in i musiken. Hörlurarna är både snygga och funktionella, och det smarta kabelfästet gör att kablarna inte ligger ovanpå örat men hålls ändå nära kroppen. Med styrfunktioner och mikrofon för användning med Apples produkter, snygg urban design och en unik flat kabel – är de här hörlurarna både praktiska och snygga i sommarsolen.

JBL MICRO WIRELESS: Passar perfekt i handbagaget
Den här lilla favoriten får plats i handflatan och gör att du kan leva helt trådlöst i sommar. JBL Micro Wireless finns i en mängd olika färger och är en snygg, lätt och Bluetooth-aktiverad högtalare som levererar imponerande ljud från portabla ljudenheter. Perfekt att ta med sig i väskan eller i ryggsäcken om du vill lyssna på musik när du är på väg. Den här suveräna högtalaren matchar färgen på gräset och bladen och gör sommarens soundtrack ännu bättre.

JBL FLIP: En snygg trådlös högtalare som passar lika bra på resan som i hemmet
Den stilrena designen och dess lilla storlek gör JBL Flip till den perfekta följeslagaren under sommarens alla aktiviteter, både utomhus och inomhus när sommarvädret inte levererar.  Denna cylinderformade trådlösa högtalare finns i de klassiska färgerna svart och vitt, men också i blått, grönt och rött för dem som vill sätta mer färg på tillvaron. JBL Flip har stöd för Bluetooth och ansluts lätt till smartphones och surfplattor. Den inbyggda mikrofonen gör det möjligt att använda den som högtalartelefon och det uppladdningsbara batteriet, med upp till fem timmars speltid, gör den perfekt för sommarens bästa soltimmar.

JBL Charge finns tillgänglig för 1500 kr
JBL J33i finns tillgänglig för 700 kr
JBL Micro Wireless finns tillgänglig för 600 kr
JBL Flip finns tillgänglig för 1200 kr

Bite
Harman@bitepr.se

Om HARMAN
HARMAN utvecklar, tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 30 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 13 900 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $4,3 miljarder för tolvmånadersperioden som slutade den 31 mars 2012. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.

© 2012 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon and Mark Levinson are trademarks of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AKG is a trademark of AKG Acoustics GmbH, registered in the United States and/or other countries. Apple, iPad, iPhone and iPod are trademarks of Apple Inc., registered in the U.S. and other countries. The Bluetooth word mark is a registered trademark owned by Bluetooth SIG, Inc., and any use of such mark by HARMAN International Industries, Incorporated, is under license. Features, specifications and appearance are subject to change without notice.