Plezuro

Med känsla för detaljer

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2012 14:23 CET

Efter lite vintervila drar utställningarna hos butiken Plezuro igång igen. På Plezuro har man enda sedan starten förgyllt klädbutiken med kreativa inslag som konst, teater och musik. Konsten på väggarna ger butiken ett föränderligt utseende och öppnar upp en ny värld för de som inte annars har så stort intresse för konst, menar Johanna Westin som driver butiken.

Vårens första utställning öppnar torsdagen den 29 mars och för alstren står Nenne Ouma, som till vardags driver eget företag inom grafisk design. Bilderna som kommer ställas ut är en blandning av fotografier och illustrationer. Det breda spektrum av fotografier har Nenne samlat på sig under många år, bland annat under sin uppväxt utomlands.

- Jag tycker själv om spänningen som kan ligga i det oväntade och de små detaljerna som sätter lite humor i bilden vi betraktar, berättar Nenne.

Vernissage: 29 mars 2012 kl. 18-20
Utställningsperiod: 29/3-25/4 2012
Plats: Plezuro, Rörstrandsgatan 28 i Stockholm
Mer info: www.plezuro.se och http://nerima.se/

Den lilla butiken Plezuro på Rörstrandsgatan är en av Stockholms mest omtalade oberoende butiker och befinner sig i framkant när det kommer till att mixa mode, musik, konst och livsstil. I butiken blandas oetablerade märken med ett handplockat vintagesortiment. Allt i en unik upplaga. Plezuro har beskrivits som "like a sweet raisin in the cake" (daysinsweden.com) och "ett litet guldkorn som man gärna återkommer till när man väl hittat den" (whatsupsthlm.se).

Butikens ägare, Johanna Westin, har sedan starten för snart fyra år sedan frekvent ordnat vernissager, teater, spelningar och tävlingar, såsom Plezuro Illustration Challange och gästspel med bland andra Anna Järvinen. Stylister och press välkomnas att låna varor ur butiken. www.plezuro.se