Libitum AB

​Med Libitum kan byggbranschen äntligen ta farväl av lösa papper – en gång för alla

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2017 15:18 CEST

Libitum lanserar nu kampanjen ”Adjöss lösa papper” som uppmärksammar de digitala verktygen Försäljningsportalen och Tillvalsportalen. De kommer göra livet lättare för tusentals bostadsköpare och medarbetare inom bostadsutveckling.

– Fortfarande är det många inom byggbranschen som sliter med pappersutskick och stenciler, säger Kenneth Skoog, VD på Libitum. Det är synd för fysisk hantering av bostadsprojekt kostar på. Det tar tid och pengar, stressar medarbetare och gör kunder frustrerade. Men nu kan Libitum erbjuda den digitala revolution som branschen så väl behöver och se till att både försäljning och tillval sker snabbare, enklare och effektivare.

De flesta bostadsköpare förväntar sig redan att kunna göra tillval – som vilka köksluckor eller vitvaror de vill ha – i lugn och ro framför datorn. Precis som de sköter bankärenden och inköp av mat och flygresor. Att byggbranschen släpat efter och fortfarande använder analoga metoder kan kännas märkligt. Men nu finns det enhetliga och lättanvända system som kopplar samman köpare, byggföretag och leverantörer.

– Med dessa digitala lösningar underlättas hela hanteringen för alla inblandade, säger Kenneth Skoog. Samtidigt som det går att erbjuda fler tillval minskar kostnaderna för administration. Köparen får en bättre upplevelse och risken för felval eller felmontering minskar rejält eller försvinner helt. Dessutom kan inte viktiga dokument försvinna i postgången.

Med både ökade intäkter, nöjdare medarbetare och glada kunder vill Libitum hjälpa byggbranschen att ta klivet in i framtiden och ge Sverige ett bättre bostadsbyggande.

För mer information se www.libitum.com eller kontakta Johannes Olofgaard, marknadsansvarig, på 0704-52 91 60 eller johannes@tillvalsportalen.se

Libitum erbjuder effektiva och digitala lösningar för byggbranschen. Med valfrihet och enkelhet som utgångspunkt vill Libitum förenkla vardagen för bostadsutvecklare och deras kunder. All tjänster kan skräddarsys och anpassas inför varje enskilt bostadsprojekt. Libitum har basen i Trollhättan och arbetar över hela Norden.