Mammut Sweden

Med Mammut Apex GTX på fötterna kan du ta dig an vilken utmaning som helst.

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 09:30 CET

En lättviktare som andas och är bekväm, det är Mammut Apex GTX i korthet. Det är en allround-sko som även är idealisk för klättring. Och i de futtiga 520 grammen finns ändå plats för en rad tekniska lösningar.

Oavsett om du vill ha ett par grymma outdoorskor eller behöver grepp på en bergsvägg sitter varenda detalj i Apex där för att imponera. Det märker du så fort du sätter i foten. En elastisk, sockformad design och en förhöjd häl gör inte bara att skon är lätt att ta på – du slipper garanterat att det knölar sig. Den patenterade Mammut Base Fit snörningen – som gör att du knyter skorna i ett enda drag – överför kraft till sulan och förhindrar tryckpunkter och att foten glider runt i skon. Mesh med lufthål gör att luften kan komma in och att skorna torkar snabbt.

Den stabila och allsidiga sulan gör också att skorna är så användbara i många olika sammanhang. Vibrams Reptilia Grip-sula är nämligen inspirerad av ödlor med sitt klo- och fjällinspirerade mönster och ger dig riktigt bra grepp. I tådelen sitter en stabiliserande Torsion-förstärkning för att förhindra skador.

Finns i både dam- och herrstorlekar.

Produktdetaljer:

Material: hålad mesh
Innermaterial: textil
Soles: vibra Reptilia soles, IP EVA wedge
Storlekar: 4 – 12 + 13 UK
Vikt: 850 g (UK 8.5)
Base Fit-snörning
Rolling Concept
Hybrid Shell
Reptilia-sula
LP Lace
Mammut DC footbed

Kaspar Tanner lade grunden till företaget Mammut år 1862 med sin tillverkning av rep i Dintikon nära Lenzburg. Idag - nästan 150 år senare - är Mammut Sports Group AG ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer kläder och utrustning för kunder med höga krav på kvalitet, funktion och säkerhet.

www.mammut.com