HP

Med nya skrivare från HP kan även små och medelstora företag skapa arkivbeständiga utskrifter

Pressmeddelande   •   Jul 13, 2009 11:45 CEST

De två nya skrivare i Office Jet Pro-serien som HP nyligen presenterade, Officejet Pro 8000 och 8500 allt-i-ett gör det möjligt även för mindre företag att enkelt själva producera sitt marknadsföringsmaterial, som broschyrer och affischer, i fullt professionell kvalitet.

Skrivarna jobbar med ett nytt utskriftssystem som inte bara innebär att färgerna på det du producerar blir kraftfulla och levande - de är också arkivbeständiga. Det material som skrivs ut på dessa skrivare kan sparas i många år utan att tappa lyster. Det betyder också att detta bläck är vattensäkert och inte smetar . Vilket i sin tur innebär att utskriften tål om man råkar spilla vatten på den. När det torkat är utskriften åter intakt.

Arkivbeständiga utskrifter är betydelsefulla för även mindre företag eftersom alla juridiska handlingar - bolagshandlingar, kontrakt och liknande - kan arkiveras utan risk att de blir blekta.

Det nya bläcket som gör detta möjligt kallas HP940/940XL. Vanligen finns bläck av två slag - färgbläck där färgämnena är lösta i bläcket och pigmentbläck där färgämnena svävar som mikroskopiska partiklar i bläcket. Office Jet Pro använder pigmentbläck som ger mer beständiga utskrifter.

Bläck och papper till de nya Office Jet Pro 8000 och 8500 kan köpas tillsammans i så kallade värdepaket.  HP 940XL Office Jet Brochure Value Pack innehåller HP 940XL cyan/magenta/gul, 100st A4-ark HP Superior Inkjet 180g papper samt en cd-skiva med tips och instruktioner om hur man skapar sina egna broschyrer.

Som en del av HPs Eco Solutionsprogram har de nya skrivarna i Office Jet Pro-serien speciella miljöfunktioner som hjälper mindre företag att spara pengar och resurser, exempelvis dubbelsidiga utskrifter och HP Smart Web Printing(1) . Bläckpatroner återvinns enkelt genom HP Planet Partners.(2)

Mer information om HPs nya skrivare, inklusive videor och bilder finns i ett pressmaterial online på www.hp.com/go/HPSMBEvent.

Mer information om hur man själv skapar sitt eget marknadsföringsmaterial finns här http://h30423.www3.hp.com/index.jsp?fr_story=ede2b9915fa42c1eb68d9036d3273940df5f5a63&rf=bm

och här http://h41320.www4.hp.com/cda/piec/display/main/hppiec_content.jsp?zn=hpsmb&cp=1347-1348-1358-1368_4038_11__

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Molander, team leader, HP IPG Sverige
johan.molander@hp.com

Pernilla Wiik, marknadschef för konsumentprodukter, HP IPG Sverige
08-524 959 23
pernilla.wiik@hp.com

Om HP
HP, världens största teknikföretag, förenklar den tekniska upplevelsen för konsumenter och företag med ett utbud som spänner över utskrifts- och datorprodukter, mjukvara, tjänster och it-infrastruktur. Mer information om HP (NYSE: HPQ) finns på www.hp.se och direkt på http://www.hp.com/hpinfo/newsroom/ där det även finns länkar till RSS-flöden.

(1) Kräver Microsoft Internet Explorer 6.0 eller högre.

(2) Återlämning och återvinning av HP bläckpatroner erbjuds nu i 42 länder och territorier runt om i världen vilket täcker in 88 procent av de marknader där det är genomförbart. Detaljer finns på www.hp.com/recycle.