Streamio Networks AB

Med Webb-TV effektiviserar Karolinska Universitetssjukhus sin interna kommunikation

Pressmeddelande   •   Apr 07, 2009 13:20 CEST

I början av 2009 fördes diskussioner med Streamio Networks hur Karolinska Universitetssjukhuset på ett kostnadseffektivt sätt ska nå ut till alla anställda. Kravet var att kunna behålla känslan och kraften av det personliga mötet till en väsentlig lägre kostnad. Lösningen blev intern-TV via Karolinska Universitetssjukhusets intranät.

Den första informationsfilmen publicerades i början av mars. Resultatet blev över förväntan, 2400 anställda hade sett filmen inom några dagar och kunde ta del av Karolinska Universitetssjukhusets utmaningar för 2009.

- Att effektivisera är att till exempel att ha stormöte på Webb-TV. Fler medarbetare får tillgång till informationen på ett lättillgängligt sätt och de väljer när de vill lyssna och se på informationen. Medarbetaren får i samband med att filmen publiceras möjlighet att kommentera eller ställa frågor, säger Cajsa Jeppsson, tf sektionschef på Karolinska Universitetssjukhuset

- Vi märker en allt större efterfrågan på kostnadseffektiva kommunikationslösningar från större organisationer och företag, säger Joakim Rosenqvist, VD på Streamio Networks. Information internt och externt får alltid en ökad prioritet i tider med förändringar. Syftet är att hålla låga kostnader samtidigt som man inte vill ha minskade resultat nu när lågkonjunkturen är den lägsta på flera decennier.

Om Streamio Networks AB
Streamio är ett privatägt företag inom Streaming Media. Streamio är ledande inom webbaserade publiceringssystem för Video på Internet och i mobila terminaler.

På kort tid har Streamio-verktyget visat sig uppfylla de behov som en växande marknad efterfrågar. Bland kunderna finns SAS Sverige, Röda Korset, IDG, Svenska kyrkan, Svenskt Näringsliv, Lindex, Sveriges kommuner och landsting, Electrolux och Scania.

Tittare i över 170 länder ser dagligen på webb och mobil-TV publicerat med Streamio.