Meddelalandelån Sverige Ab

Meddelandelån är nu varumärkesskyddat

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2010 11:41 CEST

Sms lån företaget Meddelandelån Sverige AB har ansökt om ett varumärkesskydd för ordet Meddelandelån. Varumärkesskyddet trädde i kraft i början av september 2010.

Sms lån företaget Meddelandelån Sverige AB har ansökt om ett varumärkesskydd för sitt bolagsnamn Meddelandelån. I början av augusti trädde varumärkesskyddet i kraft vilket till exempel innebär att konkurrenter till Meddelandelån inte får använda detta ord i sin marknadsföring.

Camilla Andersson, en av de ansvariga för den svenska verksamheten, tror att det nya varumärkesskyddet kommer hjälpa konsumenterna att realisera med vilket företag de har att göra med. ”Bland sms lånebolag är det mycket vanligt att konkurrenter använder varandras namn i sin marknadsföring. Varumärkesskyddet gynnar därför alla parter, likväl företag som konsumenter, då företag inte kan marknadsföra sig med varandras namn, säger Andersson.

Ett annat varumärkesskyddat sms lånebolag är bland annat Mobillån.

Meddelandelån Sverige AB

Meddelandelån Sverige AB är ett kreditinstitut verksamt på den svenska marknaden. Meddelandelån började sin verksamhet år 2006 och är idag ett av de mest pålitliga och professionella företagen i sms lån branschen.

Meddelandelåns mål är att hjälpa kunder att fylla små och temporära pengahål i sina vardag genom att erbjuda en enkel och säker tjänst, likvärdigt till alla individer.

Vår vision är att vara det företag i branschen som anses mest professionellt och ansvarsfullt, med de mest förnuftiga och eftertraktade tjänsterna. Detta skall vi uppnå genom att lyssna på våra kunders behov och ständigt sträva efter att förbättra vår verksamhet för att hålla en hög standard och ett gott rykte.