Infoping AB

Meddelandetjänsten Infoping skriver avtal med Sandvikens Kommun

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2018 09:26 CET

Sandvikens kommun tar hjälp av Infopings meddelandetjänst för snabb och säker kommunikation med kommunens invånare och anställda.

Uppsalaföretaget Infoping erbjuder en meddelandetjänst som gör det möjligt att snabbt, säkert och kostnadseffektivt nå ut med information till privatpersoner, företag och anställda.

För Infoping, som redan samarbetar med bland andra Sjöräddningssällskapet, vård- och omsorgsföretaget Aleris och Kristdemokraterna, innebär avtalet med Sandvikens Kommun att företaget fått sin första kommunkund med ett heltäckande kommunavtal. Avtalet ger Sandvikens Kommun obegränsad tillgång till Infopings tjänster.

Det hela började med att Sandvikens Kommuns informationsavdelning behövde en smart kommunikationslösning i samband med ett omfattande ombyggnadsprojekt i Sandvikens stadscentrum. Med hjälp av Infoping kunde de både informera och interagera med butiksägare på ett för alla parter smidigt sätt, berättar Nicke Holgersson, Co founder och säljansvarig på Infoping.

Samarbetet föll väl ut och kommunen har sedan i våras börjat använda Infoping som kommunikationskanal i flera sammanhang.

Med Infopings kommunikationssystem kan vi på ett resurseffektivt och kvalitetssäkrat sätt nå ut med information till våra invånare samt interagera med våra anställda, förklarar Odd Westby, informationschef, Sandvikens Kommun.

För mer information om Sandvikens Kommun, vänligen besök sandviken.se

För information om Infoping och deras meddelandetjänst kontakta:

Nicke Holgersson, Co Founder
Mail: nicke@infoping.se