Media720 AB

Media Sjutjugo anställer seniorkonsult med fokus på affärer i nya medier

Pressmeddelande   •   Okt 23, 2012 16:20 CEST

Andreas Wiberg har anställts som seniorkonsult på Media Sjutjugo. Andreas är utbildad jurist och har sedan millennieskiftet arbetat med utveckling, intjäning och kommersialisering av digitala lösningar. I roller som affärsutvecklare, partnerskapsansvarig, annons- och försäljningsdirektör har han arbetat på framgångsrika företag som eBay, Tradera och Burt.

- Jag tror att min erfarenhet av att utveckla och skapa nya annonsaffärer och affärsmodeller kommer att kunna göra skillnad bland mediebranschens aktörer. Inte minst idag då många medieföretag jagar nya intäkter med fokus på nya medier. Det är en värld som jag levt i och kan väl, inte minst sedan mina sex år på eBay, säger Andreas Wiberg.

- Andreas är en mycket viktig värvning. Inte bara för att han länge arbetat på företag som ligger i framkant när det gäller online. Han är dessutom en person som hanterar både strategiskt och operativt arbete, något som Media Sjutjugos seniorkonsulter är kända för att kunna. Sen är det ju ingen nackdel att Andreas varit dokumenterat framgångsrik när det gäller annonsförsäljning, både när det gäller att sälja och utveckla befintliga eller nya annonslösningar. Det ökar inte bara trovärdigheten – utan även möjligheterna att hjälpa våra kunder till nya och bättre affärer inom nya medier, menar Björn Lorentzi vd på Media Sjutjugo.

För mer ytterligare information kontakta

Björn Lorentzi, 08-554 205 41, bjorn.lorentzi@mediasjutjugo.se
Andreas Wiberg, 08-554 205 31, andreas.wiberg@mediasjutjugo.se

Mer om Andreas Wiberg här

Mer om Media Sjutjugo på www.mediasjutjugo.se

Media Sjutjugo hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.