Media720 AB

Media Sjutjugo utses till både Gasell och Superföretag 2013

Pressmeddelande   •   Nov 08, 2013 11:00 CET

Media Sjutjugo, konsulter inom media och kommunikation och leverantör av bemannings- och rekryteringstjänster, har återigen prisats för framgångsrikt företagande. Företaget har tilldelats utmärkelsen Gasellföretag 2013 av Dagens Industri, något man även fick 2012. Dessutom har Veckans Affärer utsett Media Sjutjugo till Superföretag 2013.

- Vi är både stolta och glada att återigen bli uppmärksammande som ett bolag med nöjda och återkommande kunder. Extra glädjande eftersom vi arbetar i en bransch med stora utmaningar de senaste åren. Att våra kunder tar extern hjälp av våra erfarna konsulter när de vill utveckla, förändra eller förstärka sin verksamhet visar på handlingskraft. Att de dessutom uppskattar våra kvalitetssäkrade rekryteringar och flexibla bemanningslösningar är glädjande, säger Björn Lorentzi, en av grundarna på Media Sjutjugo.

Ett Gasellföretag har en omsättning som överstiger 10 Mkr, över tio anställda, ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren och har ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt. Endast 678 svenska företag uppfyller kraven för att bli ett Gasellföretag.

Av Sveriges ca 350 000 aktiebolag var det bara 366 företag som kvalificerade sig till Veckans Affärers och Bisnodes utmärkelse Superföretagen 2013. Modellen som används tar hänsyn till och väger samman faktorer som exempelvis tillväxt, avkastning och effektivitet.

Mer om

Superföretagen på  www.bisnode.com/superforetagen.

Gasellerna på www.di.se/gasell

Media Sjutjugo på www.mediasjutjugo.se

För ytterligare information kontakta Björn Lorentzi, bjorn.lorentzi@mediasjutjugo.se, 08-554 205 41, eller Magnus Wallén, magnus.wallen@mediasjutjugo.se, 08-554 205 45.

Media Sjutjugo hjälper medieföretag med strategiska och operativa konsultinsatser på ledningsnivå samt hyr ut eller rekryterar kunnig personal. Med fokus och helhetssyn på media ser vi till att våra kunder har rätt kompetens vid rätt tillfälle.