Media Storage Systems

Media Storage System börjar distribuera Tandberg Data

Pressmeddelande   •   Nov 12, 2010 12:00 CET

Tandberg Data är en ledande leverantör av end-to-end dataskydds lösningar för små och medelstora företag. Företagets breda utbud av affärskritiska lagringslösningar omfattar diskbaserade lösningar, bandenheter, bibliotek, flyttbar disk och media band samt programvara.

Tandberg Data erbjuder ett brett utbud av lagringslösningar, från disk-baserade lösningar, som RDX QuikStor ™, DPS2000 ™ och AccuVault ™ serien, till automatiska band lösningar som StorageLoader ™ och StorageLibrary ™ serien. Tandberg Data erbjuder också bandenheter, baserad på LTO, DAT, SLR ™, och VXA ® tejp teknikplattformar, och media. Tandberg Data lösningar stöds av AccuGuard ™, en robust, enkel att använda deduplication programvara. Alla lösningar stöds genom ett världsomspännande service och support nätverk.

Tandbergs produkter

Tandberg Datas tapeenheter, baserat på DAT, LTO, SLR eller VXA teknik.

Tape Automation

Tillförlitliga, skalbara system för backup från 8 slot upp till 200 slot täcker behovet för små och medelstora företag.

Flyttbar disk

RDX QuikStor flyttbar disk lagringssystem erbjuder robust och pålitlig lagring för backup, arkivering, datautbyte och katastrofer.

Diskbaserad säkerhetskopiering

DPS2000-serien är en flexibel, kraftfull, prisvärd nätverksansluten lagring av system med robust deduplication programvara som tillhandahåller fildelning, konsoliderad iSCSI-lagring och dataskydd för SMB-företag. Har deduplicerings funktionalitet samt programvara för Exchange och SQL backuper

För mer info kontakta:

Ingemar Berg, Sales
Tele: +46 733-30 90 10
Email: ingemar.berg@mss.nu

Om Media Storage Systems
Media Storage Systems har för närvarande 4 anställda och cirka 250 aktiva kundrelationer.

Media Storage Systems i Stockholm AB är en värdeadderande distributör, (Value Added Distributor) med säte i Hägersten, i Stockholm. Företaget grundades 2004-06-03. Media Storage Systems är ett ägarstyrt företag med aktiva delägare som har en lång erfarenhet och en stor kunskap av försäljning inom IT-branschen