Southside Stories

Mediababe - 9 steg till framgång med hjälp av media

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2010 12:02 CET

Att bygga ett personligt varumärke som attraherar rätt arbetsgivare och kunder är möjligt för vem som helst. Att göra det med hjälp av media är effektivt och kostnadsfritt. Så vad krävs för att bli känd och uppskattad?

- Hög energi, en tydlig personlighet och ett ömsesidigt intresse för dem man vill nå, säger Lotta Lundgren, programledare för tv-serien ”Landet Brunsås” tillsammans med komikern Henrik Schyffert och tv-journalisten Erik Haag.

Lotta Lundgren var den uttråkade copywritern som ville jobba med mat istället. Hon skapade en egen mediekanal – matbloggen ”Om jag var din hemmafru” - och har stegvis etablerat en ny karriär som kokboksförfattare, programledare och matstylist. Idag bygger hon målmedvetet sitt personliga varumärke med hjälp av media. Tillsammans med ytterligare nio Mediababes hjälper hon läsaren att kickstarta karriären med hjälp av media.

Mediababe består till hälften av intervjuer och till hälften av en manual som guidar läsaren i nio steg till att bli en Mediababe.

Dr Åsa, tv-inredaren Isabelle McAllister, RFSL's Ulrika Westerlund, Stureplansbloggaren Kristin Zetterlund, stå upp-komikern Karin Adelsköld och trädgårdsentreprenören Victoria Skoglund med flera medverkar.

Om författaren

Jacqueline Kothbauer, född 1968, är föreläsare inom personal branding och media marketing. Tidigare reporter vid Dagens Industri och grundare av communityn MariaNova.se. Jacqueline är en av pionjärerna inom online media och arbetade som affärsutvecklare på webbyråerna Icon Medialab och Cell Network och som riskkapitalist på AB Traction under 90-talet. Utbildad civilekonom från Handelshögskolan vid Göteborgs universitet och journalist från Stockholms universitet.

Jacquelines hemsida: http://www.jacquelinekothbauer.se

Läs mer om boken: http://mediababeblogg.blogspot.com/2010/11/boken-som-lar-dig-attrahera-kunder-och.html#links

För frågor och intervjuer – kontakta författarinnan direkt på telefon 0709-620 699 alt e-post: media@mediababe.se.

För bilder – se www.mynewsdesk.se/mediababe

För recensionsex och andra förlagsfrågor – kontakta theres@kallakulor.com , tel 0737-271 290.

Kalla Kulor Förlag som startades 2001 är ett smart och snabbväxande förlag inom Management, Popkultur, Crime (i Cosy Crime) och Brittisk Humor (i Basil Förlag). Förlaget har sedan starten givit ut ett 80-tal titlar, från nyöversatt brittisk punkpoesi till näringslivshistoria.