Medialist.se

Medialist.se - Ny marknadsplats på nätet för reklamannonser

Pressmeddelande   •   Apr 22, 2014 08:29 CEST

Medialist.se - Din Marknadsplats för Reklamannonser

Stockholm 31 Mars, 2014 – Medialist (www.medialist.se) lanserar en ny unik onlinemarknadsplats i Sverige riktad mot media- och reklambranschen. Webbtjänsten förenklar mötesplatsen för att köpa och sälja traditionell reklam såväl som digital reklam. För säljare av reklamplatser utgör Medialist en ny kanal för att marknadsföra sina reklamytor och skapa nya affärsmöjligheter.

“Det har skapats många webbplatser senaste tiden i Sverige där man kan hitta resor, jobb, fastigheter, events och produkter men det finns ingen liknande tjänst som täcker alla typer av reklamplatser” säger Daniel Vindenberg som är en av grundarna till Medialist.

Medialist.se ger köpare en öppen och enkel plats för att hitta, planera och köpa mediautrymme. De kan ta kontakt direkt med mediasäljare på sajten och fråga om tillgänglighet och pris. De kan även lägga upp reklamannonser som favoriter eller få mailnotiser så fort en ny annons skapas i en specifik kategori.

“Sättet att handla reklamplatser har inte förändrats på flera år och därmed inte heller följt med i den digitala utvecklingen. Det är svårt för små- och medelstora företag att veta vilka marknadsföringskanaler som finns, vem man ska kontakta och hur man enkelt ska kunna jämföra priser” berättar Daniel Vindenberg.

På Medialist.se kan säljaren lägga in detaljerad information om reklamplatsen såsom pris, bilder, län, målgrupp, kundsegment och hur många personer som reklamplatsen når ut till. Detta förenklar sökandet för mediaköpare, annonsörer och reklambyråer som kan göra filtrerade sökningar beroende på hur eller var de vill göra sin marknadsföring.

Tjänsten är gratis för köpare och säljare som registrerar ett Baskonto. Säljare har även möjlighet att ansluta sig till ett Premiumkonto för att kunna lägga upp obegränsat med annonser, få fler tilläggsfunktioner och för att synas bättre i sökresultat. Detta mot en kostnad på 199 kr i månaden.

”Vi vill helt enkelt förenkla mötesplatsen för köpare och säljare av annonser på alla sorters reklamytor oavsett om det är en webbplats, tv-reklam eller traditionell skyltning vid E4:an” säger Martin Tina, en utav grundarna till sajten.

Om Medialist.se - Sveriges marknadsplats för alla typer av reklamannonser

Medialists vision är att förenkla för köpare och säljare av reklamplatser via alla typer av marknadsföringskanaler, dvs. både traditionella och digitala. Via vår marknadsplats kan säljare av reklamplatser skapa egna profiler och publicera lediga annonsutrymmen med detaljerad information om respektive reklamplats såsom kategorier, målgrupper, region, frekvens, period, pris och själva platsen via vår karttjänst. I sin tur kan mediaköpare och reklambyråer använda vår annonsdatabas för att hitta nya idéer och planera reklamkampanjer. Medialist.se är en del av WebChannel Sweden AB med säte i Stockholm.

För mer information om Medialist.se gå in på http://www.medialist.se

Pressfrågor
Daniel Vindenberg