Whispr Group

Mediapilot förstärker organisationen inför 2012: Anna Kim ny Ekonomiansvarig

Pressmeddelande   •   Dec 07, 2011 15:04 CET

Anna Kim kommer närmast från den privata utbildningssektorn där hon arbetat som ekonomiansvarig. Hon har en gedigen erfarenhet av ekonomifrågor och har jobbat i olika ekonomiansvarsroller i drygt tio år. På Mediapilot är Anna Kims tjänst ny och hennes roll kommer främst att vara att utveckla det interna ekonomisystemet.

"Anna kommer tillföra mycket kunskap och erfarenhet gällande att bygga upp rutiner och vårt ekonomisystem för båda våra verksamheter i Norge och Sverige. Anna är en mycket driven och karismatisk person som kommer passa in bra hos oss", säger Fredrik Båge, VD Mediapilot International.

Mediapilot är ett medieanalysföretag inriktat på skräddarsydda, kvalitativa analyser i traditionella och sociala medier.

Sedan starten 2006 har företaget snabbt vuxit till att i dag omfatta cirka 30 anställda på kontoren i Stockholm och Oslo. I år utsågs Mediapilot till ett av Dagens Industris ”Gasellföretag”, det vill säga Sveriges snabbast växande företag.

Mediapilot är fullvärdig medlem i den internationella branschorganisationen AMEC som jobbar med att kvalitetssäkra och utveckla medieanalyser.