MediaValue

MediaValue startar tre nya affärsområden

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2014 12:49 CET

Begreppen hållbart samhälle och hållbart byggande används så gott som dagligen inom bygg- och fastighetssektorn, kommunal sektor, övriga näringslivet samt av våra politiker.

Trots att intresset, och därmed informationsbehovet, är väl utbrett har det fram till idag inte funnits någon svensk periodisk publikation eller någon nyhetssajt med dessa namn och som uteslutande fokuserar 100% redaktionellt på hållbart byggande, energieffektiva fastigheter & bostäder, grön arkitektur, hållbara transporter, miljöfordon, förnybar energi och infrastruktur. Mot bakgrund av ovanstående har företaget MediaValue startat upp tre nya affärsområden:

1  Nyhetssajten www.hallbart-samhalle.se - Sveriges nya plattform för hållbarhetskommunikation

2  Byggmagasinet Hållbart Byggande - kvalitetsmagasin om 60 sidor, utgivning 4 nr/år.

3  Tematidningen Hållbart Samhälle  –  publicering 2ggr/år i Svenska Dagbladet

Målsättningar

Målet är att tillhandahålla Sveriges främsta informationskanaler för alla som vill uppdatera sig på det senaste inom hållbart byggande, energieffektiva fastigheter & bostäder, grön arkitektur, hållbara transporter, miljöfordon, förnybar energi och infrastruktur. Målet med sajten www.hallbart-samhalle.se är att tillhandahålla Sveriges främsta plattform för svenska företags, kommuners och myndigheters egen hållbarhetskommunikation.

Målgrupper

• Fastighetsägare, Byggherrar, Byggkonsulter, Arkitekter.

• Beslutsfattare på kommuner såsom miljöchefer, samhällsbyggnadsansvariga, upphandlingsansvariga, plan- och markansvariga m.fl.

• Miljöchefer och hållbarhetsansvariga inom privat sektor.

• Politiker

• Alla som vill uppdatera sig på det senaste inom hållbart byggande, energieffektiva fastigheter & bostäder, grön arkitektur, hållbara transporter, miljöfordon, förnybar energi och infrastruktur.

Sveriges nya byggmagasin Hållbart Byggande lanseras den 30:e april

Tisdagen den 11:e februari lanserades sajten www.hallbart-samhalle.se , samma dag publicerades första numret av tematidningen Hållbart Samhälle i Svenska Dagbladet. Premiärnumret av Sveriges nya byggmagasin Hållbart Byggande publiceras den 30:e april. Genom att skicka ett sms med texten HÅLLBART BYGGANDE till telefon 0739-126272 så erhåller intressenter över hela landet premiärnumret helt utan kostnad. (sms:et kostar som ett vanligt sms inom Sverige, inget tillägg).

För mer information:

Adam Råsberg, Product Manager & Business Development

08-588 941 52, adam@mediavalue.se

Foto: Nordic Built

Sedan starten 2007 skapar MediaValue oberoende, trovärdiga och inspirerande publikationer av högsta kvalitet gällande både journalistik och form. Idag producerar och distribuerar vi beslutsfattarmagasin inom life science och hållbart samhälle samt konsumenttidningar inom resor, hälsa, nöje, energi & miljö. Konsumenttidningarna är väl etablerade som några av Sveriges mest lästa inom sina ämnesområden och beslutsfattarmagasinen är ledande inom sina branscher. Samtliga MediaValues publikationer publiceras såväl i print som digitalt och inom områdena hälsa, energi & miljö, life science och hållbart samhälle kompletteras publikationerna av sina egna tillhörande webbplatser.