Viva Media

Mediaview expanderar i Göteborg och fortsätter rekrytera ifrån Hitta.se

Pressmeddelande   •   Nov 14, 2011 11:37 CET

Uppsalabaserade Mediaview fortsätter sin expansion i Göteborg och man utökar nu med två nya tjänster, en kundansvarig säljare och en mediakoordinator.

Oskar Eriksson kommer närmast ifrån ett jobb som storkundssäljare på Hitta.se. Oskar kommer arbeta med försäljning och kundansvar i Mediaviews satsning i Göteborg. Bolaget, som befinner sig i en stark tillväxtfas har tidigare meddelat att man kommer satsa mer på lokal närvaro i Göteborg. Tidigare under hörsten rekryterades en kontorschef och en säljare, båda dessa också ifrån Hitta.se.

- Jag är tacksam för tiden jag haft på Hitta.se, säger Oskar Eriksson men tillägger att det känns bra att gå vidare. Det som fick mig att ta steget var tanken på att kunna arbeta som oberoende aktör på en marknad som förändras och utvecklas allt fortare istället för att endast representera ett enstaka media som tidigare.

För att kunna möta de ständigt ökande leveranskraven förstärker man samtidigt med en mediakoordinator, Nina Lagerstedt med en historik som produktionsledare på Mediedge:cia.

Mediavew befinner sig i en stark tillväxtfas och har ökat omsättningen med närmare 80% per år sedan starten för snart 4 år sedan. Bolagets VD Magnus Hasselteg berättar att detta är en del av en satsningen på att successivt stärka upp den lokala närvaron i landet.

- Vi förstärker just nu även med flera rekryteringar på huvudkontoret i Uppsala och håller vi i den tillväxttakt som vi har idag så blir det nog minst ett par rekryteringar till under våren.

För mer information kontakta Magnus Hasselteg på 0736-991111 eller magnus.hasselteg@marknadsmedia.se

Mediaview  är en ung mediebyrå som startade 2008 med mångårig erfarenhet av främst sökmedier. Vår främsta uppgift är att som oberoende aktör effektivisera och hantera våra kunders investeringar inom digitala medier och sökmedier.

MediaView är en del av Marknadsmedia-koncernen, som är representerad på 6 orter i hela Skandinavien och har ca 90 anställda med en omsättning på närmare 100 miljoner. Mediaview har idag ca 30 anställda och omsätter närmare 35 miljoner. Huvudkontoret ligger i Uppsala med lokalkontor i Göteborg.