MediaAnalys AB

Mediaview, MediaAnalys och Kenzaku går samman och bildar Viva Media Group

Pressmeddelande   •   Jun 23, 2014 14:30 CEST

Idag presenteras Viva Media Group som är en sammanslagning av gasellföretaget Mediaview, MediaAnalys och Kenzaku. Viva Media Group blir därmed Nordens ledande företag inom marknadskommunikation i digitala kanaler. Det nya bolaget erbjuder strategi och tjänster med fokus på att konvertera digitala medieinvesteringar till konkreta affärer.

- Det sker en allt snabbare överflyttning av medieinvesteringar från traditionella medier till digitala kanaler, i synnerhet till mobilt och sökmotorsmarknadsföring, säger bolagets nytillträdda VD Magnus Hasselteg. Viva Media Group är en digital affärspartner för närmare 2 500 kunder och vårt fokus kommer vara att förnya, förenkla och förbättra våra kunders marknadskommunikation i digitala kanaler.

Viva Media Group har en stark lokal närvaro i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Helsingborg, Linköping och Kalmar. Inom de kommande åren finns planer på etablering i samtliga nordiska länder.

- Det blir mer och mer affärskritiskt för varje företag att välja rätt strategi för sin onlinemarknadsföring. Vi kommer att expandera offensivt inom digital- och mobil marknadsföring för att tillgodose våra kunders behov, fortsätter Magnus Hasselteg. I och med fusionen får vi kraft att vara med och driva den snabba utvecklingen vi ser inom vårt segment.

I juni 2014 fusionerades Mediaview med Kenzaku och Kalmar-baserade MediaAnalys för att bilda Viva Media Group, en av nordens största byråer med närmare 2500 kunder, 130 anställda fördelat på 7 kontor i Sverige. Viva Media Group omsätter ca 230 miljoner med drygt 100 miljoner i byråintäkt.

Presskontakt: Magnus Hasselteg, CEO 073-6991111

Övriga kontaktuppgifter: