Medic Recruit Scandinavia AB

Medic Recruit Scandinavia AB stärker organisationen med ny VD

Pressmeddelande   •   Nov 02, 2016 08:20 CET

Styrelsen i Medic Recruit Scandinavia AB har utsett Adam Sarwar till ny VD för bolaget. Adam har mångårig erfarenhet av att bygga och leda säljorganisationer både i Sverige och internationellt och kommer att stärka grundarteamet i sin strävan att accelerera tillväxten.

Adam är utbildad civilekonom på Stockholms universitet samt har en MSc. i Global Banking & Finance från European Business School London. Han kommer närmast från värdepappersbolaget Vator Securities AB, där han de senaste fem åren har haft olika ledande befattningar, bland annat Head of Sales och Head of Wealth Management.

Omar Maslah, delägare och styrelseordförande, ser rekryteringen som ett viktigt steg i bolagets utveckling och kommenterar:

“Det gläder oss att Adam Sarwar valt att ta sig an uppdraget som VD på Medic Recruit Scandinavia. Adam kommer med sin erfarenhet och kompetens att leda bolaget vidare till nästa nivå i vår utveckling. Han har mycket goda ledaregenskaper och en bevisad förmåga att bygga organisation under snabb tillväxt. Vi ser det som en stor tillgång när han nu ska förvalta och förädla vår företagskultur och ta tillvara på de stora möjligheter som finns i bolaget och i branschen.”

Adam Sarwar, VD Medic Recruit Scandinavia AB, kommenterar:

Jag är tacksam för förtroendet och ser fram emot att skriva nästa kapitel i bolagets tillväxtresa, tillsammans med mina kunniga, drivna, och engagerade kollegor. Det är allmänt känt att svensk vård rankas högt i olika internationella jämförelser, vare sig det gäller prevention, medicinsk resultat eller användning av läkemedel. Samtidigt får Sverige låga betyg i kategorin tillgänglighet. Personalbristen inom sjukvården förväntas fortsätta att öka i hela Norden, likaså behovet att stödja underbemannade vårdinrättningar med kompetent personal. Det är imponerande hur snabbt Medic Recruit Scandinavia har positionerat sig både i Sverige och Finland för att tackla denna flaskhals.

Adam tillträdde tjänsten den 31 oktober.

För mer information, vänligen kontakta:

Adam Sarwar, VD Medic Recruit Scandinavia AB

Epost: adam@medicrecruit-s.com

Omar Maslah, styrelseordförande, Medic Recruit Scandinavia AB

Epost: m.omar@medicrecruit-s.com

Om Medic Recruit Scandinavia AB

Medic Recruit Scandinavia AB grundades i Stockholm 2014 och tillhandahåller vårdbemanningstjänster till den privata och offentliga sektorn. Med personligt engagemang och långsiktigt relationsbyggande har bolaget framgångsrikt slutfört uppdrag för olika landsting och kommuner, både i Sverige och Finland.