Medius

Medius öppnar kontor i Malmö

Pressmeddelande   •   Okt 10, 2012 19:21 CEST

Medius fortsätter att expandera, både internationellt och i Sverige och öppnar därför ett kontor i Malmö för att öka servicegraden gentemot kunder baserade i Sveriges sydligaste delar.

Den Svenska marknaden är en mogen marknad där kunderna är kunniga och välinformerade och ställer höga krav, en marknad där det är oerhört viktigt att ligga på topp vad gäller produkt- och erbjudandeutveckling. Det är denna marknad som format och finslipat Medius som företag och koncept. Beslutet att öppna kontor i Malmöregionen är ett led i att befästa våra positioner på denna marknad och skapa en ökad närhet till befintliga och nya kunder.” Säger Mikael Lindblom, VD Medius.

Kontoret i Malmö är bemannat av Medius-medarbetare med stor erfarenhet av både projektledning och försäljning under ledning av Björn Malm, tidigare konsultchef i på Medius Stockholm.

Koncernens snabba tillväxt har lett till att kontoret i Malmö blir det femtonde Medius-kontoret att slå upp portarna i världen. Det nyöppnade kontoret ligger i centrala Malmö, på Kärleksgatan 2, i närheten av Triangeln.

Medius erbjuder ledande verksamhetsstöd som förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser. Medius tjänster och lösningar baseras på affärssystemen Microsoft Dynamics AX och NAV samt vår egenutvecklade workflow plattform Mediusflow för ärendehantering och dokumentflöden.

Medius har sitt huvudkontor i Linköping, Sverige, och har kontor på många håll i världen. Medius har ett globalt partnernätverk, både för Mediusflow och för att leverera Microsoft Dynamics-lösningar. Besök www.medius-group.com för mer information.