Medori

Medori ska lyfta Maggios varumärke

Pressmeddelande   •   Aug 22, 2013 15:40 CEST

Maggio Group AB producerar och säljer smycken där bland annat smyckekollektionen Garibaldi ingår - en unik smyckekollektion som bygger på silversmeden Rodolfo Maggios livsverk. Uppsalabyrån Medori AB har fått det prestigefyllda uppdraget att stärka varumärket inför en kommande lansering.

Smyckekollektionen har sitt ursprung i 60-talets Milano där silversmeden och skulptören Rodolfo Maggio kreerade i studion på Corso Garibaldi. I dag lever den avlidne kreatörens mönster vidare tack vare nästa generation Maggio, Christian och Veronica.

Pappa lämnade efter sig en stor mängd mönster, idéer samt smycken Det känns underbart att låta världen få del av hans kreativitet i form av en smyckekollektion. Att anlita Medori Design- och kommunikationsbyrå känns som en viktig pusselbit i arbetet med att realisera visionen, säger Christian Maggio.

Målet är att utveckla varumärket ”Maggio” såväl i Sverige som internationellt. Lanseringen i Sverige planeras ske under hösten 2013. Både i butiker och via försäljning på webben.

– Att få arbeta med en smyckekollektion som är personlig och unik i sin form känns som handen i handsken för Medori. Vi är otroligt taggade inför uppdraget.Vi har bred kompetens när det gäller varumärkesbyggande och vårt primära fokus just nu är att skapa en bra kommunikationsplattform,
säger Petra Forsberg, Ägare/Creative Director, Medori.

Christian Maggio. Tel: 0768-68 50 11
Petra Forsberg, VD, Medori. Tel: 0708-11 33 43. E-post: petra@medori.se

Medori är en strategisk marknadsförings- och designbyrå som startades 2005. Byrån ligger i Engelska Villan på Trädgårdsgatan i centrala Uppsala. I november 2010 blev Medori Uppsalas första certifierade designbyrå vilket är en garanti för ordnad ekonomi och långsiktighet. Byråstyrkan består av fyra personer med lång erfarenhet av strategisk marknadsföring som når målgruppen och uppdragsgivarens visioner. Företaget besitter även ett nätverk av erfarna och kompetenta konsulter med specialkompetens som samarbetat med byrån redan från starten.
www.medori.se