Medrek Rekrytering AB

Medrek.se inleder samarbete med Newsdesk för att skapa ny kanal för nyheter inom Vården

Pressmeddelande   •   Okt 27, 2010 10:35 CEST

Nu ger Sveriges ledande jobb och karriärnätverk inom Sjuk- och Hälsovården medrek.se sina besökare tillgång till vårdnyheter direkt från arbetsgivare runt om i Sverige. Genom ett samarbete med PR verktyget Newsdesk kan vårdgivare direktpublicera sina pressmeddelanden på Medreks nya sektion för vårdnyheter.

När arbetsgivare inom vårdsektorn publicerar sina vårdnyheter på Newsdesk så skickas de således inte enbart till de journalister som bevakar området hälsa, sjukvård och läkemedel, utan publiceras även på medrek.se, där över 40 000 unika besökare i månaden kommer att få tillgång till nyheterna. Nyhetsinformationen på medrek.se innehåller i dagsläget pressmeddelanden och bilder.

- Genom samarbetet med Newsdesk kan vi publicera dagsaktuella vårdnyheter direkt på medrek.se. Vi hoppas och tror att våra besökare kommer ha stor nytta av att hitta de allra senaste vårdnyheterna samlade på det ställe där de letar efter jobb inom vården, säger Mattias Olsson, VD på Medrek. Vidare säger Mattias Olsson att publicera aktuella nyheter inom vården är en självklarhet när det gäller vår långsiktiga vision om att skapa den bästa mötesplatsen på internet för arbetsgivare och arbetstagare inom vård.

För Newsdesk är detta ett ytterligare bevis på att det är värdefullt att kunna erbjuda en så pass stor källa av aktuella företagsnyheter, för att andra webbportaler på detta sätt får tillgång till relevant djup information.

- Då många av våra kunder befinner sig i vårdsektorn så kunde vi erbjuda Medrek en bra start på sin egen Nyhetscommunity, säger Torkel Kristoffers  från Newsdesk Services.

Medrek Rekrytering AB - Norra Europas ledande karriärnätverk inom vården och läkemedelsindustrin.