Sveriges Ekonomföreningars Riksorganisation

Megakonferens för Sveriges ekonomstudenter på Luleå Tekniska Universitet

Pressmeddelande   •   Nov 07, 2011 08:18 CET

Megakonferensen 10-13 november

Megakonferensen är årets sista konferens, men på samma gång den första. Konferensen är en pampig avslutning av året men även avstamp för nästa års verksamhet. På årsmötet avtackas den innevarande styrelsen och nästa års styrelse utses. På Megakonferensen belönas de som varit synnerligt engagerade och framträdande under året, främst genom att S.E.R.O.s förtjänstmedaljer delas ut. Till konferensen kommer ekonomstudenter från 20 olika medlemsföreningar på lärosäten runt om i Sverige. De får utbyta tankar och idéer med andra ideellt aktiva för att förbättra sin lokala verksamhet. Utöver detta bjuds de på inspirerande föreläsningar relevanta för dagens ekonomstudenter.

Luleå Tekniska Universitet

Ekonomsektionen vid Luleå Tekniska Universitet har fått äran att arrangera årets Megakonferens, som kommer gå av stapeln på Campus Luleå den 10-13 november 2011. Konferensen kommer lyfta synen på generationsväxlingen på arbetsmarknaden i stort men med extra fokus på offentlig sektor som arbetsplats. Även privata arbetsgivare kommer lyftas in för att bredda synen på att jobba som konsult åt offentlig sektor. Helgen kommer innehålla föreläsningar, workshops, sittningar och nätverkande. På konferenserna som arrangeras varje år träffas ekonomstudenter från 20 lärosäten för att utbyta tankar, idéer och knyta kontakter för framtiden. I år har Megakonferensen slagit S.E.R.O.s deltagarrekord sedan ett par år tillbaka, med över 150 deltagare från hela Sverige.

För mer information besök www.sero.nu/megakonferensen

Anna Bergkvist
ordf@sero.nu

Projektledare
Ann-Sofie Isaksson
Ann-sofie.isaksson@sero.nu

Västgötagatan 5
www.sero.nu

Sveriges Ekonomföreningars riksorganisation (S.E.R.O.) är sedan 1975 en paraplyorganisation för ekonomföreningar och -kårer. Vårt mål är att öka de svenska ekonomstudenternas konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vi ska vara en resurs för våra medlemmar samt på ett nationellt plan driva utbildningspolitiska frågor gentemot beslutsfattare.