Mekom

Mekom utökar och omorganiserar för att bättre möta efterfrågan

Pressmeddelande   •   Mar 09, 2018 15:56 CET

I takt med ökad försäljning och större volymer på lagret har man under en tid sett behovet att förstärka personalresurserna. Därför anställer man nu personal för att säkerställa fortsatt hög service och leveranssäkerhet.

Det är främst roller kring lager och säljorganisation som omorganisationen skett, samt en nyanställning. Och de nya resurserna behövs verkligen då befintliga kunders behov ökar och förfrågningar från nya kunder hela tiden strömmar in.

"Det är ett tryck på marknaden just nu och därför känns det som ett naturligt steg att utöka personalstyrkan. Vi satsar helt enkelt för att säkerställa att vi förser vår kunder med det de behöver", säger Bengt Hörstrand, affärsområdesansvarig på Mekom.

Mekom är verksamma på industrisidan och hjälper maskinkonstruktörer, produktionstekniker, underhållsingenjörer och inköpare, i enmansbolag till stora koncerner, att hitta de rätta lösningarna och produkterna.

"Det är fantastiskt kul att det går så bra för våra kunder, det glädjer oss verkligen", säger Bengt.

Om företaget

Mekom levererar fästelement, maskinskydd och belysning till svensk tillverknings- och bearbetningsindustri. Företaget har kontor och lager i Huskvarna och lägger stort värde vid personlig service, lagerhållning och leveransprecision. www.mekom.se

Mekom är en del av Mekankomponenter AB som är ett familjeägt bolag i Huskvarna. Med ett produktsortiment bestående av fästelement, maskinskydd, linjärstyrningar samt arbetsplats- och maskinbelysning hjälper man maskinkonstruktörer, underhållsingenjörer och inköpare till rätt lösning. 2016 och 2017 utsågs bolaget till Superföretag av Veckans Affärer. www.mekom.se