Melanders Fisk

Melanders köksmästare coachar Svenska Juniorkocklandslaget

Pressmeddelande   •   Mar 04, 2015 15:53 CET

I veckan stod det klart vilka som ingår i Svenska Juniorkocklandslaget. Melanders Marcus Bremdahl, köksmästare på Melanders Dalagatan, har utsetts till coach för laget. Laget skall nu i första hand satsa mot att försvara sitt Guld från 2012 i Culinary Olympics.

Svenska Juniorkocklandslaget har nått topplaceringar vid alla tävlingar som laget deltagit i. En av dess största triumfer hittills är guldet vid Culinary Olympics 2012 i Erfurt, Laget vars medlemmar inte får vara över 25 år en del av Svenska Kockars Förening, vars uppgift är att främja utvecklingen av det unika svenska köket samt tävla i internationella gastronomiska tävlingar. Deras mål är att inspirera andra unga kockar och konditorer i Sverige samt sätta Sverige och svensk mat på både den nationella och den internationella kartan.

- Siktet är självklart inställt på guld, säger Marcus Bremdahl, som utöver att vara stolt coach till Svenska Juniorkocklandslaget även är lagledare för Stockholm Culinary Team.

Läs mer på www.juniorkocklandslaget.se

Om Melanders-gruppen:

Ända sedan den första Melanders-butiken öppnade 1961 i Östermalms Saluhall har vår främsta drivkraft varit att erbjuda de absolut finaste råvaror naturen kan uppbringa. Det som en gång i tiden började med två passionerade bröder och en liten fiskdisk i Östermalmshallen har idag vuxit till ett delikatessimperium med 7 fiskbutiker samt 8 restauranger där ibland Melanders Brasserie, Rotisserie by Melanders, Tysta Mari och anrika Wedholms fisk på Nybrokajen.

Vår långvariga kärleksrelation till råvaror av yppersta kvalitet – oavsett om det handlar om kött, fisk, ostar eller frukt och grönt – genomsyrar förstås även våra restaurangkoncept. Våra olika restauranger skiljer sig åt sinsimellan, men grundprincipen är alltid densamma: bra kockar och bra råvaror. Svårare än så är det inte.

www.melanders.se