Nordic Cloud Computing

Melins Fastigheter får minskad administration och minimerar vakanta lägenheter med webb-applikationer från Nordic Cloud Computing

Pressmeddelande  •  2010-06-29 14:52 CEST

Nordic Cloud Computing, leverantör av affärsdrivande IT-lösningar som en tjänst över nätet för ökad lönsamhet och effektivitet, meddelar att Melins Fastighetsförvaltning AB valt Nordic Cloud Fastighet för visning av lediga lägenheter och enklare hantering av bostadskö.

Melins Fastigheter sökte ett enkelt och effektivt system för att annonsera lediga lägenheter på webben. Samma system skulle också hantera kön för bostadssökanden, både nya som interna hyresgäster. Man ville också enkelt och snabbt kunna informera sökanden via SMS och E-mail när ett ledigt objekt matchar deras önskemål.

”Vi hade ett antal viktiga önskemål och var osäkra på om vi skulle kunna lösa allt i ett och samma system”, säger Mats Domberg, vd Melins Fastighetsförvaltning. ”Lösningen från Nordic Cloud uppfyllde alla våra förväntningar; snabbare hantering och minskad administration, och dessutom en bättre matchning vilket över tiden ger en bättre boendekvalitet”.

Melins Fastigheter valde ett system från Nordic Cloud som dels uppfyllde deras krav, dels att lösningen levereras som en molntjänst. Ingen egen investering i hårdvara eller mjukvara behövdes och systemet var igång på några veckor.

”Ett fastighetsbolag har en rätt omfattande administration kring sina objekt och vid hög belastning blir vakanserna längre”, säger Håkan Göransson, Nordic Cloud Computing. ”Med vår lösning har Melins Fastigheter fått en bättre överblick och en snabbare hantering av lediga lägenheter. Att lösningen dessutom överträffat förväntningarna känns som högsta betyg”.

För mer information kontakta Håkan Göransson, 070-758 10 11

Om Nordic Cloud Computing
NordicCloud tillhandahåller affärsdrivande IT-lösningar inom marknadsföring, försäljning, support och informationsdelning. Vi levererar marknadsledande produkter inom CRM, Content Management, Share och Case som en tjänst över nätet. Med vår kostnadseffektiva leveransmodell, där man betalar för det man just nu har behov av, bidrar vi till ökad lönsamhet och effektivitet. Bättre utnyttjandegrad av IT-kraften bidrar också till en minskad miljöpåverkan.

Som kund till oss kan du fokusera på din kärnverksamhet. Vi ser till att du har det IT-stöd du behöver. När din verksamheten utvecklas eller förändras anpassar vi enkelt system och lösningar. För mer information besök www.nordiccloud.com.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom