Universal Music Sweden

Melodifestivalaktuella State of Drama släpper debutalbumet ”Fighter” den 6 mars.

Pressmeddelande   •   Feb 12, 2013 09:31 CET

State of Drama har blivit lite av ett ”household name” inom den svenska artisteliten. Utan att ens ha släppt ett album.

Med Melodifestivalens raketmotorer på ryggen är Sveriges nästa stora popexport redo för start. Med låten ”Falling” kommer de laddade till max, för att i helgen ta Skellefteå och svenska folket med storm. Bidraget presenterar bandets mer majestätiska sida snarare än den attitydfulla och energiska som vi kunde ta del av i Metro On Stage under 2012. I tävlingen som bandet vann, konstaterade en förbluffad jury, ”ni är färdiga, det är bara att åka ut och spela”. Och det är precis vad bandet kommer att göra.

Live Nation var inte sena med att hoppa på tåget, så räkna med att State of Drama kommer att nöta vägarna under 2013.

I den egna genren ”hårdpop”, rymmer deras musik det bästa av båda världar: extremt melodiös men ändå full av attityd och energi. Den är lika passande i radio och TV som live och lika naturlig omgiven av suggestiva syntlandskap som larmande gitarrer. Det hela blir inte sämre av att mannen som mixat albumet, Stefan Glaumann, är en av världens skickligaste yrkesmän i sitt slag.

Albumet ”Fighter” släpps den 6 mars.

Presskontakt: Christina Bredberg, christina.bredberg@umusic.com, tel 070-738 87 29