apegroup

Melodifestivalens Bibel har anlänt! – Ännu en applikation utvecklad av apegroup.

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2010 15:43 CET

Aftonbladet har tillsammans med apegroup tagit fram den ultimata Melodifestival-applikation till iPhone. Applikationen är din guide till Melodifestival-Sverige och är det enda du behöver innan, under och efter Melodifestivalen. Fredagen den 22 januari lanserades Supernytt från Aftonbladet och endast 10 dagar senare lanseras ytterligare en applikation från Aftonbladet.

Med Melodifestival applikationen får du all information du behöver. Du får unikt ”Live-skvaller” och nyheter om allt ifrån artister till själva festivalen som helhet. Du kan vara med och rösta om det var rätt låt som vann eller vilken artist som var bäst klädd. Under ”Minns du?” kan du som användare läsa om vilka artister som varit med och vunnit i tidigare melodifestivaler. Kort och gott, så är Aftonbladets Melodifestival-applikation ett måste för dig som vill få ut allt från årets upplaga av Melodifestival.

- Nu har vi lyckats skapa ett ramverk och vissa grundstenar som möjliggör ännu effektivare framtagning av applikationer. Vi går en mycket intressant vår tillmötes med flera uppdateringar på befintliga applikationer och flertalet nya applikationer både för iPhone, Android och iPad, säger Daniel Eliasson Sälj och Marknadschef på apegroup.

Med Aftonbladets Melodifestival-applikationen kan du:

- Läsa senaste skvaller och nyheter
- Följa Live bevakning
- Se startfältet
- Rösta
- Se vilka som vunnit tidigare
- Läsa bloggar
- Se TV-klipp
- Se resultat

Du kan se en film om applikationen här:

Du kan ladda ner applikationen här:

Anders Graffman, VD, 0704-92 19 85, anders.graffman@apegroup.com
Daniel Eliasson, Säljchef, 0760-40 50 12, daniel.eliasson@apegroup.com

Om apegroup
apegroup är Skandinaviens ledande mobila digitala byrå med fokus på nya mobila plattformar som iPhone, Android, iPad. Vi tillhandahåller långsiktiga mobila strategier samt design och utveckling av tjänster åt företag och varumärken på en global marknad.
Vårt uppdrag är att skapa mobila strategier och tjänster som direkt eller indirekt tillför intäkter och skapar ett starkare varumärke för våra kunder. apegroup har mångårig erfarenhet av mobil strategiutveckling, mobil marknadsföring och mobil tjänsteutveckling.
För mer information besök gärna
www.apegroup.com.