Memoteknik AB

Memoteknik lanserar ny produkt

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2010 21:19 CEST

Memoteknik AB i Skellefteå lanserar nu en ny medlem i QucikGrip familjen, QuickGrip Feeder Grounding Kit. Efter närmare 3 års utveckling, som också resulterat i patent, så har Memoteknik fått den första ordern.

Produkten används när man ansluter kabeln (kallas feederkabeln) som går från antennen i en mast ner till elektroniken i radiobasen till jord (åskledare).

Första installationerna görs i afrikanska Ghana där QuickGrip Feeder Grounding Kit kommer att användas för att sätta upp närmare 700 basstationer. Memoteknik har också tecknat avtal med två kinesiska tillverkare som kommer att tillverka, marknadsföra och sälja produkten i Asien, Syd Amerika och delar av Afrika

- Totalmarknaden för vår produkt är enorm. Ännu har inte GSM byggts färdigt, 3G är på rull och 4G har påbörjats. Det skall alltså byggas många radiobasstationer runt om i värden och till varje radiobas går det min 6 kit, säger Lennart Lundmark, Memoteknik.