Mental Ergonomi, Anneli Godman

Mental Ergonomi och Mindfulness, webbaserade utbildningar i ny digital kurskatalog

Pressmeddelande   •   Sep 20, 2016 16:10 CEST

Kurskatalogen NEXTLevel lanseras idag med två kurser från Anneli Godman och Mental Ergonomi.

1. Organisatorisk arbetsmiljö och effektivitet med Mental Ergonomi, 8 veckor
      Verktyg för att minska sin stress och få ihop en hög prestationsnivå med gott välmående.Kursen innehåller ett 40-tal övningar som kommer att hjälpa dig att förstå din hjärna och organisera din arbetsdag utifrån hur din hjärna vill ha det!
    2.  Mindfulness & uppmärksamhetsträning, 7 veckor
      Några minuter om dagen som kan förändra ditt liv. Det finns mängder av forskning som visar att uppmärksamhetsträning, typ mindfulness, förändrar hjärnan på nervcellnivå och ger oss tillgång till förstärkta exekutiva funktioner med bättre beslutsförmåga, öka kreativitet, ökad empati och ett större inre lugn som följd. I träningsverktyget ges tillgång till olika korta och långa guidade mindfulnessövningar kompletterade med vardagsövningar, artiklar, filmer och utrymme för reflektion.

Länk till kurskatalogen!

I Motivation.se’s kurskatalog hittar du onlineutbildningar som är kopplade till sajtens ämnesområden.

Kurserna har tagits fram av Motivation.se, coacher, föreläsare och utbildare för att du som läsare ska kunna kompetensutveckla dig i en takt som passar dig. Kurskatalogen kommer löpande uppdateras med nya kurser.

Anneli Ekström Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Rindö Re AB.