Mattias X Lundberg AB

Mentorprojekt inom MXL

Pressmeddelande   •   Jan 28, 2016 11:58 CET

Entreprenörsdrömmar som ligger där och skaver. Många vill men vet inte riktigt hur. Nu kommer ett antal talanger att få möjlighet att delta i ett mentorprojekt där målet är att starta upp och driva sin egen verksamhet.

– Efter 12 intensiva år i olika branscher har jag har hunnit lära mig ett och annat. Om hur flöden måste funka, om att våga lita på sin intuition och inte minst om ledarskap och mellanmänskliga relationer. Nu är det pay back-time; om något stjärnskott vill komma in med idéer och ny energi i näringslivet så är jag gärna med och stöttar, säger Mattias X Lundberg, känd näringslivsprofil i Umeå och mentor i projektet.

För den som tycker att detta låter intressant så går det bra att skicka in en affärsidé, innovation eller kvalificerad fundering till mentor@mxl.se

För mer information kontakta:

Kicki Blom, vice vd: 072-585 98 99

MXL som drivs av huvudägaren Mattias X Lundberg består i dagsläget av 17 bolag med verksamhet inom bland annat vård och omsorg samt måleri och fastigheter. Koncernen sysselsätter idag närmare 400 personer i framför allt norrlandslänen. Huvudkontoret ligger i Umeå där verksamhetens fokus finns idag.