Retailer of the Year Sweden

Mer än 20 000 svenska konsumentrecensioner leder till 13 olika kategorivinnare och två totalvinnare i den första utgåvan av "Retailer of the Year" Sverige!

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2019 12:56 CEST

2019-08-26 Idag har resultaten i den första svenska utgåvan av 'Retailer of the Year' Sverige 2019/2020 publicerats. Totalt deltog nästan 21.000 svenska konsumenter i tävlingen och bedömde totalt 94 återförsäljare och 74 webbshops, vilket resulterade i 13 olika vinnare i 18 olika kategorier.

Grattis till alla deltagare och nominerade! Ni har gjort ett utmärkt jobb! Men det kan bara finnas en vinnare per kategori:

Kategorier och vinnare - Butikskedja

4. Hemelektronik: CDON
5. Skor: Zalando
6. Underkläder: Hunkemöller

Grattis till alla vinnare!

OBS: Alla kategori- och övergripande vinnare ska kontakta organisationen för 'Årets Bästa Butikskedja' Sverige för att få information om hur vinster och logotyper ska användas i kommunikation online och offline! Vänligen kontakta: ruben@aretsbastabutikskedja.se

‘Retailer of the Year Sweden’ ingår i konceptet ‘Retailer of the Year’, som organiseras i 10 olika länder. Varje år konkurrerar butikskedjor och webshops i Portugal, Italien, Österrike, Ryssland, Luxemburg, Belgien, Schweiz, Tyskland, Nederländerna och nu Sverige om titlarna i ‘Retailer of the Year’ i sina respektive länder, vilket ger dem möjlighet att skina på internationell nivå och konkurrera om titeln ‘Retailer of the Year Europe’. Några fakta och siffror:

• Aktiv i 10 olika länder • 1,5 miljoner konsumenter har gett 2,7 miljoner recensioner år 2018 • I genomsnitt 400 butikskedjor och webshops som deltar per land • Registrering är gratis • INGEN jury, utan konsumenterna bestämmer vem som vinner.