MOM Events & Förarcoaching AB

Mer än 350 lastbilar till Ljungbyhed!

Pressmeddelande   •   Aug 26, 2015 19:30 CEST

SydSveriges största lastbilsträff närmar sig och igår stängde arrangörerna anmälan till årets lastbilsutställningen på Skåne Truckshow. Siffran stod då på 377 anmälda fordon och därmed slog man förra årets rekord!

De sista förberedelserna inför arrangemanget görs nu på Ljungbyhed Park & MOM Events där Skåne Truckshow för fjärde året arrangeras. Nästa vecka påbörjar STS-teamet sitt arbete med att förvandla Ljugnbyheds motorbana och eventområdet till både tävlings-, utställnings- och mässområde. Lastbilar & chaufförer från Sveriges alla olika hörn rullar sedan in under fredagen för att umgås, visa upp sina välpolerade fordon och tävla i evenemangets olika tävlingsklasser.

Under dagarna 4-5 september så är det dock inte bara lastbilar som står i fokus. Ett gediget startfält i årets SM-deltävling i Tractorpulling är också på plats för att plocka viktiga poäng och dessutom bjuda evenemangets besökare på en härlig show. Banan, som i år fyller ett år, har under året skötts av traktens egna Tractorpullingproffs och är nu redo för både 600kg traktorer och 4500 kg bjässar!

Vill man på förhand se utställande företag, startlistor & dylikt kan man besöka evenemangets hemsida, skanetruckshow.com.

Fredag 4/9
18.00 Grindarna öppnar
19.00 – 21.30 Tractorpulling
21.30 – 23.00 Ledson Lightshow
24.00 Grindarna stängs

Lördag 5/9
10.00 Grindarna öppnar
11.00 – 12.30 Tractorpulling
14.00 På Scen: Danne Stråhed
16.00 Prisutdelning Skåne Truckshow
17.00 Grindarna stängs

Entrè Skåne Truckshow inkl Tractorpulling

Fredag: 150 kr
Lördag: 150 kr
Helgbiljett: 250 kr
Parkering: 40 kr
Camping: 150 kr / dygn

Ljungbyhed Park
Thulinvägen 23
26451 Ljungbyhed

Följ skyltning vid huvudinfarter till Ljungbyhed. Vid infarten till Ljungbyhed Park hänvisas utställare och showlastbilar in på Eventområdet. Publik hänvisas till utsatt parkering.

MOM Events & Förarcoaching jobbar med att arrangera b2b-evenemang, där syftet är att stärka relationen till kunder och leverantörer, samt att producera utbildningar för tjänstebilsförare i sparsam och aktiv körning. Merparten av evenemangen utförs på Ljungbyhed Park, ett av Sveriges kanske bästa eventområden, med hotell, mässhallar, konferensytor, restaurang och egen flygplats, på ett och samma ställe.