Mental Ergonomi, Anneli Godman

Mer än en kvarts miljon läsare!

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2016 13:21 CET

Intresset för hjärnan och hur vi kan använda kunskap från moderna hjärnforskning i vardagen ökar enormt. Statistik från Ledarskapssajten Motivation.se visar detta tydligt. En av de mest lästa skribenterna är Anneli Godman, sajtens expert på temat "Hjärna, stress och prestation". Antalet lästa artiklar har har nära nog tredubblats på två år och är nu uppe i 228 765 läsare!

Anneli Godman är en av sajtens mest lästa skribenter. Hon skriver utifrån forskning och erfarenhet och utgår ofta från hjärnans perspektiv när det gäller stress, prestationsförmåga, effektivt arbete, välmående, social interaktion och återhämtning, för att bara nämna några intressanta områden. Samtliga Anneli Godmans artiklar på sajten återfinns här.

Ledarskapssajten Motivation.se har en kraftigt växande läsekrets och har idag närmare 300 000 läsare. Drygt hälften av medlemmarna är verksamma inom ledning eller HR. Andra områden som intresserar stort är just ledarskap och HR, tillsammans med kommunikation och coaching.

Anneli Godman driver Mental Ergonomi och verkar för att vi både ska kunna prestera och må bra. Hon menar att det måste få vara okej att vara ambitiös och duktig utan att bränna ut sig. Hon har själv erfarenhet från båda lägren och har fått ihop det, "the hard way". Ur sin egen, och många forskares, lärdom har hon skapat innehållet i Mental Ergonomi.

Anneli sprider sin kunskap genom artiklarföreläsningar och webbaserad interaktiv träning där deltagarna får personlig coaching. Träningen erbjuds till såväl organisationer som till enskilda. Den interaktiva träningen visar på fantastiska resultat för att verkligen få ihop det här med prestation och välmående i vardagen. Med rätt träning, kontinuitet och uppmuntran kan vi minska den stressrelaterade psykiska ohälsan. Och detta till en kostnad långt under vad en utbränd medarbetare kostar.

Anneli har en vision för 2016:
"Låt oss göra 2016 till stressens år! Året då vi lär oss att bemästra den".

Detta är Mental Ergonomi:

Anneli Ekström Godman, "den ofrivillige stressexperten", har en vision: att sprida kunskap om hur vi kan fungera på topp utan att bränna ut oss. Det går att kombinera hög produktivitet och välmående. Neuroledarskap och Mental Ergonomi ger kunskap och åtgärder. Verksamheten drivs inom Rindö Re AB.