Escape Travel Sweden

Mer av världen med Escape Travel – ny katalog fullspäckad med resor utöver det vanliga

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2012 10:34 CET

Escape Travel ger ut sin största katalog någonsin med ”intressanta resor för intresserade resenärer”.

I programmet finner du marknadens bredaste utbud av flodkryssningar, ett växande resesegment, som tilltalar alla som vill ha många och varierande upplevelser på en och samma resa. Fördelarna med att göra en flodkryssning är många, bl a behöver man bara packa upp en gång då fartyget
fungerar som ett ”flytande hotell”. Alla de klassiska floderna som Donau, Rhen och Douro finns förstås med i programmet. Bland nyheterna finns en mycket innehållsrik kryssning på floderna Guadalquivir och Guadiana där man på en och samma kryssning får uppleva det bästa av Andalusien och Algarve. En annorlunda och mycket speciell kryssning för lite mer äventyrslystna är en
kryssning på Lena där man upplever Sibiriens naturskönhet i midnattsol. En annan mycket speciell kryssning är med en femstjärnig hjulångare på Mississippi!

I katalogen finns också ett antal gruppavgångar på världens hav. Bl a erbjuder Escape Travel kryssningar med motoryacht bland Seychellernas vackra öar och med tanke på hur dyrt det är att bo på hotell här är detta ett prisvärt alternativ. En annan spännande kryssning är med segelfartyg längs Kuba med koloniala städer och ett besök till Grisbukten står på programmet. Kronan på verket är kanske expeditionskryssningen i Alaska. Här kommer man mycket närmare vildmarken än vad de konventionella kryssningsfartygen kan erbjuda. Och tänk att uppleva Polynesien med ett lastfartyg!

Rundresor med professionella reseledare upptar en stor del av programmet. Här finns resor till alla världsdelar. Allt från trendiga Albanien till en unik Sydamerika resa där man på en och samma resa besöker Machu Picchu, gör en femstjärnig flodkryssning i det innersta av Amazonas och dessutom kryssar bland Galapagos öar.

Och sist men inte minst exklusiva tågresor där den legendariska Silkesvägen med privat tåg verkligen är en resa utöver det vanliga!

Läs också mer på www.escapetravel.se

Om du vill veta mer om katalogen specifikt och om Escape
Travel generellt kontakta Johan Rejhagen, VD, på mobil 0734-301410 eller per
e-post johan.rejhagen@escapetravel.se

Escape Travel erbjuder spännande kvalitetsresor till Karibien och andra exotiska öar, kryssningar i hela världen och inte minst flodkryssningar i Europa och övriga världen. Spännande safariupplevelser i Afrika är en annan produkt vi erbjuder. Dessutom skräddarsyr vi gruppresor! Berätta för oss om dina resedrömmar, så lovar vi att ge dig mer av världen! Escape Travel är etablerade i Norge sedan flera år och samma solida ägare, Per G. Braathen som även äger bl.a. Malmö Aviation och Ticket, startade verksamhet i Sverige under slutet av 2008.

Escape Travel ingår i Braganzakoncernen vars huvudägare är Per G. Braathen, en mycket känd och erfaren profil inom resebranschen. Per var tidigare hög chef Always, Saga Solreiser och Tjäreborg. Styrelseordförande är Gunnar Grosvold som tidigare varit VD för Ving i Norge. I Sverige leds företaget av Johan Rejhagen. Escape Travel har ett systerföretag i Norge, Escape Travel A/S. Exempel på andra företag som ingår i Braganza är Malmö Aviation och Ticket.
Styrelsens säte är i Stockholm.

Läs mer om de andra företagen som ingår i Braganza
Läs mer om Braganza