Destination Kalmar

Mer för barnen på årets Kalmar Stadsfest!

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 13:00 CEST

De senaste åren har Kalmar Stadsfest satsat lite extra på aktiviteter för barnen, bl.a. finns Axels Nöjesfält numera på plats i staden under hela festen. I år blir det dessutom underhållning från Stortorgets scen kl. 12:00 lördagen den 11 augusti: med Sean Banan!
Lite senare samma dag spelas det också barnteater vid Sveaplan. Klockan 13:30 ger Triangelteatern föreställningen ”Pricken”. Och i Cellgraven kan den som vill spela ”spontanfotboll” under alla stadsfestens dagar mellan kl. 11 och 16.

Några av lördagens artister på Stortorget är Darin (kl. 20:15) och Miss Li (kl. 21:30). På Larmtorget kan du bl.a. se Timoteij (kl. 19:15). Och på Sveaplan kan du bl.a. se Räfven som spelar gränsöverskridande och dansvänlig musik (kl. 18:00), bluesartisten Sven Zetterberg (kl. 20:00) och hårdrocksbandet Graveyard (kl. 22:00).

Vill du uppleva något utöver det vanliga? Vad sägs om teatersport! Vid unionsmonumentet improviserar skådespelare sketcher på scen vid två tillfällen på lördagen, kl. 12 respektive kl. 14. Publiken bidrar med förslag på platser, karaktärer och situationer.

Kalmar Stadsfest hålls 9–11 augusti.
Hela programmet finns på kalmarstadsfest.se

Destination Kalmar ska i samverkan med näringslivet utveckla, profilera och marknadsföra Kalmar som besöksmål. Bolaget ska även samordna och utveckla evenemangsutbudet i Kalmar, driva turistbyrå- och gästhamnsverksamhet samt i samverkan med Statens fastighetsverk ansvara för verksamheten på Kalmar Slott.