Ur & Penn AB

Mer män och modekänsla hos Ur & Penn

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 07:01 CEST

Mer män och modekänsla är det som gäller när Ur&Penn rullar ut sin nya kommunikation inför hösten och nästa års 70-årsjubileum.

Nio nya filmer på temat Watch me börjar rulla i TV4 den 15 augusti. Filmerna är en del av Ur&Penns nya koncept som betonar modekänslan samt ska locka fler män till butikerna. ”Vi vill visa att accessoarer är viktiga för din helhetslook, och att vi är ett modeföretag att räkna med”, säger marknadschef Eva Forsmark.

Sen Ayad Al Saffar tog över Ur & Penn 2002 har företaget förvandlats till en framgångssaga. Varannan klocka som säljs i Sverige säljs på Ur&Penn!

Nu handlar det om att flytta fram positionerna ytterligare på modesidan. Det görs genom ett nytt manér som andas mer mode, specialskriven musik och samarbete med kända modenamn i produktionen av film och print. Kedjans butiker kommer också att få en ny look.

För koncept och produktion av film och stillbild, står Bond Street Film, som jobbat med Ur & Penn sedan 2009. ”Ur&Penn förtjänar större uppmärksamhet av dem som intresserade av mode” säger Bond Streets CD, Kaveh Purshahidi

I arbetsgrupperna ingår från U&P marknadschefen Eva Forsmark, AD Cecilia Eklind och brand manager Clara Mattsson. Bond Streets team består av projektledaren Lars Bilk, CD Kaveh Pourshahidi, regissör Daniel Hargot, copywriter Lars Norén. Stillbild, Oscar Falk; Musik, Jonas Waldefeldt; Styling, Oscar Lange.

För mer information kontakta:

Eva Forsmark 08-506 66 400

Clara Mattsson 08-506 66 450 / clara.mattsson@kingroup.se

Ur&Penn är ett ungt företag med lång tradition och vi ser hela modebranschen som vår arena.

På den nordiska marknaden, med fokus på klockor, erbjuder vi det bredaste och mest attraktiva sortimentet av modeaccessoarer. Vi gör detta till de bästa priserna, i de bästa affärslägena och med den bästa servicen.

Ur&Penn ägs sedan 2002 av KIN AB och har idag 91 butiker i Sverige varav 85 är helägda och sex drivs på franchisebasis. I Finland finns fyra butiker och fler är på gång: Ur&Penn - soon all over the world.  Vår hemsida