HARMAN Lifestyle

Mer Musik, Mindre Sladdar

Pressmeddelande   •   Jun 15, 2011 15:14 CEST

Musik för hela hemmet med högtalardockan JBL® On Air Wireless

Nya JBL OnAir Wireless med Apple AirPlay-teknik finns ute nu. Med den revolutionerande högtalardockan kan du njuta av favoritmusiken från hela din musiksamling oavsett vilket rum du befinner dig i – helt trådlöst.

JBL On Air Wireless kan anslutas till ditt WiFi-nätverk och strömma musik från din musiksamling i iTunes 10 på PC och Mac eller iPhone, iPod och iPad med iOS 4.2 eller senare versioner. Så släpp loss musiken och njut av ett imponerande ljud i alla dina rum.

Det här är den första högtalardockan från JBL med stöd för Airplay men mer är på väg under sommaren.

JBL On Air har ett rekommenderat pris på 3490 SEK och finns ute nu.

För mer information besök: www.jbl.com/OnAir

För övriga frågor eller testexemplar vänligen kontakta JBLs PR-team:

Bite Communications
Harman@bitepr.se
+46 76 319 88 23

© 2011 HARMAN International Industries, Incorporated. All rights reserved. JBL is a trademark of HARMAN International Industries, Incorporated, registered in the United States and/or other countries. AirPlay, the AirPlay logo, iPhone, iPod, Mac and iTunes are trademarks of Apple Inc., registered in the United States and other countries. iPad is a trademark of Apple Inc. iPhone not included. Wi-Fi is a registered trademark of the Wi-Fi Alliance.

HARMAN (www.harman.com) tillverkar och marknadsför ett brett sortiment av ljud- och infotainment-produkter för bilindustri, konsumenter och professionella användare – med hjälp av 15 starka varumärken, inklusive AKG, harman kardon, Infinity, JBL, Lexicon och Mark Levinson. Företaget är väl ansett av audiofiler i alla generationer och stödjer aktivt ledande professionella underhållare och arenorna de uppträder på. Över 20 miljoner bilar är idag utrustade med HARMAN:s ljud- och infotainmentsystem. HARMAN har ca 11 000 anställda över hela världen och hade en rapporterad försäljning om $3,4 miljarder för det fiskala året som slutade 30 juni 2010. Företagets aktier handlas på NYSE-börsen i New York under symbolen NYSE: HAR.