Newsfactory AB

Mer uppdragsförsäljning på NewsFactory

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2008 09:00 CEST

NewsFactory har fått i uppdrag att sköta annonsförsäljning på tidningen Äventyrliga Familjer.

Det finns två miljoner föräldrar i Sverige idag. Många av dessa vill ha mer tips på vad man kan göra med barnen. Tidningen ger idéer till människor som fått barn med ändå inte vill sluta resa. Tidningen speglar såväl stora som små äventyr.

Tidningen ges ut av Kraft & Kultur sedan 2004 och distribueras till Kraft & Kulturs alla 30 000 privatkunder, prenumeranter samt lösnummerförsäljning via Interpress.

I och med detta tillskott i portföljen driver NewsFactory nu annonsförsäljning på totalt 18 olika fasta tidningstitlar.

Om NewsFactory AB:

NewsFactory är ett mediabolag som sedan starten år 2000 arbetat med att skapa framgångsrika och kostnadseffektiva kommunikationsplattformar för företag, organisationer och offentliga institutioner.
NewsFactory bedriver idag uppdragsförsäljning samt är ett av de ledande företagen inom produktion och finansiering av tidningsbilagor.

NewsFactory är även verksamma och levererar tjänster på Internet, bl a sökmotormarknadsföring samt tjänster inom TV-mediet där NewsFactory arbetar med såväl produktplacering som sköter annonsförsäljning för TV4 Text-TV. Bland kunderna återfinns Expressen, Motormännen, Stockholmsmässan, Sveriges Turistförening, Sveriges Ingenjörer m.fl.
Kontakt: Mikael Kollberg Vice VD tfn: 08-587 86 530 mikael.kollberg@newsfactory.se