Dorunner AB

Mercedes-Benz tecknar tvåårsavtal och blir därmed huvudsponsor av Årets Hantverkare och Hantverkargalan.

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2016 08:48 CET

Tävlingen Årets Hantverkare engagerar årligen tusentals måleri-, el, vvs- och byggfirmor, över hela Sverige. Priset är byggbranschens mest prestigefulla utmärkelse. Mercedes-Benz tillverkar transportbilar (Vito, Citan och Sprinter) med erkänt hög kvalitet och säkerhetstänk (enligt Euro NCAP-tester).

Detta är ett nytt och bra initiativ i en ganska konservativ bransch. ”Årets hantverkare” sätter precis som Mercedes-Benz Transportbilar kvalitet och hållbarhet i centrum, säger Fredrik Sidnäs, försäljningschef för transportbilar på Mercedes-Benz Sverige. Det går bra för oss på marknaden och som huvudsponsor får vi en fin möjlighet att ytterligare stärka vår position mot denna viktiga målgrupp.

Vår tävling syftar till att premiera hantverkarföretag som satsar långsiktigt; de som bygger sin affär på kundnöjdhet och kvalitet. Av den anledningen är vi speciellt glada att välkomna Mercedes-Benz som huvudsponsor. Dom har byggt sin affär på just detta; kvalitet och premiumkänsla, och det har lönat sig, säger Martin Dam, ansvarig projektledare Årets Hantverkare.

Bakom tävlingen Årets Hantverkare och Hantverkargalan står företaget Dorunner. Dorunner.se är en marknadsplats där besökare hittar kvalitetssäkrade och betygsatta hantverkare och andra tjänsteföretag. För ytterligare information om Årets Hantverkare och Hantverkargalan kontakta: Martin Dam, martin@hantverkargalan.se, eller 076 310 00 21.