Meridium

Meridium vinner prestigefyllt EPiServer- uppdrag

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2012 07:30 CET

IT-företaget och EPiServer partnern Meridium har fått förtroendet att utveckla Volkswagen Group Sverige’s nya intranät. Uppdraget bottnar i att ta fram intranät åt Volkswagen Group Sveriges personal samt ett extranät till dess återförsäljare. Dessa innefattar Volkswagen, Volkswagen Transportbilar, Audi, Porsche, Skoda, Seat samt Europcar.

- Målet med att uppgradera intra- och extranätet är att öka relevansen och träffsäkerheten med hjälp av personalisering och en kraftfull sökmotor. Vi vill även öka interaktiviteten genom att introducera diskussionsforum, bloggar, kommentarsfält och användarens egen startsida, säger Anna-Karin Silfver, webbkoordinator på Wolksvagen Group Sverige.

Som teknisk plattform används EPiServer CMS 6, ImageVault och SiteSeeker. Meridiums samarbetspartner Burro AB står för det grafiska användargränssnittet (design och interaktionsdesign).

- Det känns givetvis väldigt bra att Volkswagen Group Sverige valt oss som samarbetspartners. Det är ett förtroende vi är stolta över att tilldelas. Samtidigt påvisar detta även att Meridium har kapacitet att vara med och konkurrera om de större uppdragen, trots att vi är långt ifrån den största aktören på marknaden och enbart har kontor i Kalmar, säger Niklas Jägerklou, säljansvarig på Meridium.

Om Volkswagen Group, Sverige
Volkswagen Group Sverige AB har sitt huvudkontor i Södertälje och totalt arbetar drygt 400 personer i moder- och dotterbolag. Volkswagen Group Sverige AB är generalagent för Volkswagen, Audi, Skoda, Seat och Porsche. Volkswagen Group Sverige är från 2002 ett helägt dotterbolag till Volkswagen AG i Tyskland. I Volkswagen Group Sverige AB ingår även Volkswagen Finans Sverige AB och Europeisk biluthyrning AB.

För mer information, kontakta:
Fredrik Därth, Marknadsansvarig
fredrik@meridium.se
0480-426088 | 0739-037005

Meridium fokuserar på webblösningar för offentlig sektor. Vi erbjuder spetskunskaper inom bland annat publika webbplatser, intranät, E-tjänster och digitala medborgarportaler. Meridium har 29 anställda, omsätter 27 miljoner kronor och finns i Kalmar. Bland utmärkelserna kan nämnas Gasellföretag, Superföretag samt Deloitte Technology Fast 500.