Meru Networks

Meru Networks stärker sitt nordiska team

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2011 09:00 CET

Tack vare den kraftiga tillväxten på den nordiska marknaden, väljer nu Meru Networks att stärka sitt nordiska team med Marcus Barman, som tillträder som Channel Account Manager för Norden.

De senaste åren har Barman arbetat för distributören Avantis Distribution och kommer därifrån att ta med sig värdefull kunskap och erfarenhet från kanalen inom wlan-marknaden i Norden.

Barman har jobbat som försäljningschef i Avantis och har mycket god kunskap och kännedom om wlan-marknaden, kanalen och Meru Networks sedan tidigare. Avantis har varit distributör i Skandinavien för Meru Networks sedan 2005 och Barman har arbetat nära Meru och deras partners under hela den tiden.

- Det var naturligt för mig att ta nästa steg i värdekedjan och bli en del av Meru Networks, eftersom jag har erfarenhet från ett antal tillverkare av wlan-teknik. Meru har sin unika syn på hur ett trådlöst nätverk bäst kan hantera användare på ett effektivt och ekonomiskt smart sätt.

Ett sällskap som satsar

Barman ser fram emot att jobba i ett nytt bolag.

- Det är ett spännande företag som antar utmaningen att leverera tekniska lösningar i konkurrens med andra aktörer inom trådlösa nätverk. BYOD-trenden (Bring-eget-Device) är över oss och kommer att ställa stora krav på alla typer av nätverk, inte minst wlan.

- Behovet av avancerade trådlösa nätverk är stort med tanke på alla smarta telefoner, bärbara datorer och andra klienter som kräver tillgång till näten idag. Vägen framåt ställer höga krav på de trådlösa nätverkens prestanda och stabilitet. Meru kommer att hantera utmaningen på bästa möjliga sätt för sina kunder.

Om Meru Networks
Meru Networks är en världsledande tillverkare av trådlösa nätverk, wlan. Merus innovativa arkitektur möjliggör ett helt trådlöst företag och garanterar en robust leverans av företagets alla affärskritiska applikationer. Merus prisbelönta ”Air Traffic Control”- teknik har kombinerat fördelarna med mobiltelefoniarkitektur och wlan, och företaget erbjuder marknadens enda lösning som ger den tillförlitlighet, skalbarhet och säkerhet som krävs för konvergerade wlan-lösningar inkluderat tal, data och video. Företaget grundades år 2002 och har sitt huvudkontor i Sunnyvale, Kalifornien. För mer information, besök www.merunetworks.com