messamigos

Messamigos lanserar SMS betalningslösning med världsomfattande täckning

Pressmeddelande   •   Sep 22, 2008 10:55 CEST

Premium SMS är microbetalningar som sker genom att användaren skickar ett SMS till ett förutbestämt nummer. En enkel och användarvänlig lösning som snabbt hjälper Messamigos kunder och partners att nå nya kundgrupper.

-Betalningslösningar via mobiltelefoner är en starkt växande marknad med mycket spännande konsumentbeteenden som grund. Mobilen är allt mer personlig och konsumenten bär med sig den dag och natt.

Vi såg ett hål vi kunde fylla eftersom det är få som kan erbjuda en lika världsomspännande täckning för Premium SMS som Messamigos kan, säger Messamigos VD Christoffer Bylock.

Messamigos AB har sitt säte i Stockholm och utvecklar olika metoder för direktreklam till mobiltelefoner. Messamigos bildades kring produkten Geo-Ad som är patentsökt i Nordamerika. Geo-Ad kombinerar kunskap om mottagarens intressen och position vid tidpunkt för reklamutskick. MMS-Ad bygger vidare på Geo-Ad och riktar sig till företag som skickar direktreklam till kundregister. Responsen är mycket bättre jämfört med traditionella direktmarknadsföringsmedier. MMS-Ad ger reklammakare fria händer då multimedia inte begränsar kreativiteten.

För mer information kontakta VD Christoffer Bylock tel +46 (0)737 25 32 06 www.messamigos.se