Mikz (Danir Marketing)

Messi 10 – en ny app direkt till fansen. Bara i Mikz. Precis som Zlatan Ibrahimovic.

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 09:28 CEST

Pressrelease

Med Mikz i mobiltelefonen är det användarna som väljer vad de vill följa. Med ett par enkla knapptryckningar kan
de skapa sin egen Mikz av nyhetskällor, kändisar, bloggare och varumärken – alltid tillgängligt när man har en stund över. På så sätt blir det smidigare och enklare att hänga med i flödet av allt som händer, och bara ta del av det man gillar – inspiration, snabba nyhetsuppdateringar och massor av specialerbjudanden från utvalda varumärken.

Med lanseringen av Messi 10 i Mikz kan användarna följa en av fotbollens största stjärnor i mobilen. Detta är en viktig del i Mikz fortsatta strävan att samla unikt innehåll från världskända personligheter och låta dem dela innehåll direkt med sina fans – helt utan filter.

Messi 10

I Messi 10 kan man följa det som händer runt Lionel Messi, både på och utanför planen. Man får historier hämtade ur hans liv, ända sedan barnsben. Man kan höra vad andra stora fotbollspersonligheter har att säga om honom. Man kan läsa om de sociala projekt han arbetar för, följa hans och Argentinas prestationer i Brasilien och ta del av uttalanden och kommentarer han vill dela med sig av.

Messi 10 görs i samarbete med Leo Messi Foundation för att fans världen över alltid ska kunna få mer Messi.

Banar väg på nya marknader

När Messi 10 lanseras den 15 maj rullas appen ut på Mikz befintliga marknader – Sverige, Frankrike och Sydafrika. Men samtidigt blir det startskottet på flera nya marknader för Mikz – Argentina, Spanien, Storbritannien och Irland.

– Det här är ett stort steg för Mikz som innebär att vi når en många gånger större skara användare, säger Christer Björk, VD för Danir Marketing. Nu ska vi naturligtvis se till att varje ny marknad blir framgångsrik, men sen fortsätter expansionen världen över.

– Att vi får ombord Messi 10 i Mikz är förstås roligt, men också väldigt betydelsefullt rent affärsmässigt. Ju mer uppmärksamhet och ju fler användare vi attraherar till Mikz, desto större blir bärkraften för vår plattform på varje marknad och ger varumärkena i Mikz en starkare marknadsplats, kommenterar Christer Björk.

Mikz har snabbt etablerat sig som Sveriges mest nedladdade app. Omkring 400 000 har redan hämtat Mikz och populariteten i Sverige ökar med ca 1 000 nedladdningar om dagen. Mikz har sedan den svenska lanseringen haft omkring 17 miljoner besök. Mikz är givetvis gratis att ladda ner och använda.

Totalt fokus på den mobila marknaden

Idag ägnar de flesta timtal i mobiltelefonen varje dag – och det är anledningen till att Mikz har valt att fokusera helhjärtat på en mobil plattform i form av en app.

Vi öppnar upp nya möjligheter för företag och kundklubbar att skapa dialog med sina användare – bygga relationer, ge erbjudanden och göra affärer.

– Vi är den enda aktören som samlar så många starka varumärken och gör det möjligt för konsumenterna att välja själva. Konsumenten ska ha full kontroll över vad som når dem – på så sätt är innehållet alltid välkommet, säger Christer Björk.

Företag på de nya marknaderna – Argentina, Spanien, Storbritannien och Irland – kan ha en egen app i Mikz, på samma framgångsrika sätt som många svenska varumärken. Alla appar i Mikz hjälps åt att generera trafik och besökare, något som kan vara väldigt svårt med en egen, fristående app. Och hela den tekniska plattformen är färdig, vilket betyder att inga utvecklingsinvesteringar behöver göras.

Om Mikz

Mikz är tjänsten för nästa generation mobil marknadsföring. Med Mikz väljer konsumenten själv vilka varumärken, företag och organisationer de vill ha uppdateringar och erbjudanden ifrån. För marknadsförare erbjuder Mikz en effektiv helhetslösning för att nå ut till konsumenterna och skapa engagemang direkt i deras mobiler. Ladda ner Mikz från App Store eller Google Play eller läs mer på www.mikz.com

Om Danir Marketing

Mikz utvecklas och marknadsförs av Danir Marketing AB, ett helägt bolag inom Danir-gruppen. Danir AB startades 1993 av IT-entreprenören Dan Olofsson och äger, förvaltar och deltar aktivt i utvecklingen av noterade och onoterade bolag, främst inom utvecklingsintensiva branscher. Danir Marketings medarbetare har en unik, samlad kompetens inom marknadsföring, digital kommunikation och mobilitet – många av dem har upp till 20 års erfarenhet från respektive område. Tillsammans med ett tjugotal av branschens bästa utvecklare förverkligar och sprider vi nu Mikz.