Moment Group AB

Messiah Hallberg ny artist hos 2Entertain

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2016 10:26 CEST

Komikern, skådespelaren och journalisten Messiah Hallberg blir en del av 2Entertains härliga nöjeselit.

Messiah Hallberg är högaktuell I TV4:s flaggskepp “Finaste familjen” samt som genialisk debattör i tv-programmet ”Parlamentet”. Trots sin ringa ålder har Messiah Hallberg mer erfarenhet än de flesta komiker och om man pratar med komikerkollegorna är de eniga om att han aldrig varit bättre än nu.

Messiah Hallberg har på bara några år slagit sig in bland de största namnen i branschen. Karriären som komiker startade 2009 och han har medverkat i TV-program som ”Roast på Berns”, ”RAW Comedy Club” och ”Comedy Fight Club”.

Som skådespelare har han medverkat i serier som ”Stockholm-Båstad” och sina egna serier ”Messiah – Frälsaren” och ”Messiah – för Sverige i tiden”. Båda på SVT. Han har också hunnit med att ta fram två egna - och mycket framgångsrika podcasts - ”Geniförklarat” och intervjuserien ”Sveriges 20 roligaste”.

För ytterligare information kontakta:
Therese Mc Donald, Agent” 2Entertain Artist “del av 2E Group AB
Mail: therese.mcdonald @2egroup.se
Läs mer på www.2entertain.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2Entertain musikal, teater, show och konsert samtidigt som man skapar specialbeställd underhållning och förmedlar artister till företagskunder.

Inom affärsområde Venues driver koncernen tio arenor för teaterföreställningar, musikaluppsättningar och krogshower. På fyra av arenorna erbjuds de egna dinnershow-koncepten Wallmans och Golden Hits. Arenorna används även för externa evenemang och möten. Hösten 2017 öppnar en elfte arena i centrala Göteborg.

Inom affärsområde Digital marknadsförs och säljs hela koncernens utbud av show, musikal, teater och konsert på Showtic.se. Inom affärsområdet arbetar man även med digital marknadsföring och driver hela koncernens utveckling av den digitala affären.

Inom affärsområde Event utvecklar och genomför Hansen möten, konferensresor och event för företag i syfte att stärka relationen mellan varumärke och kunder, medarbetare eller partners.

2E Group har kontor i Falkenberg, Göteborg, Köpenhamn, Oslo, Stockholm och Växjö och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.