Skyscanner

Mest irriterande saker flygbolag och flygplatser gör och säger enligt Skyscanners användare

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2010 11:12 CET

"Att meddela att ett flyg kommer att bli 30 minuter försenat, sedan ytterligare 30 minuter försenat, och sedan...  - detta när flygbolaget mycket väl vet att planet inte ens har lämnat avreseflygplatsen är oerhört irriterande och rent ut sagt ohederligt. Passagerare uppskattar klara besked från början eftersom de då har möjlighet att ta till plan B om det behövs." sa Barry Smith, direktör och grundare av Skyscanner.

Att bli tillsagd att stänga av MP3-spelare och andra elektroniska apparater rankades som den näst mest irriterande aspekten av flygande, enligt 20% av rösterna.

"Det verkar konstigt att flygplatsens säkerhetspersonal måste konfiskera en oskyldig flaska vatten, men att vi får gå ombord med dessa potentiellt dödliga elektroniska apparater. Om en MP3-spelare verkligen skulle kunna sänka ett plan, skulle vi då vara tillåtna att flyga med dem? " frågade sig Sam Baldwin, Skyscanners reseredaktör.

Att "väckas för att personalen vill sälja något" uppnådde 17% och "skräniga högtalarmeddelanden och att skryta om landning i tid" kom upp till 12%. Att bli upplyst om att planet är försenat på grund av "försening av inkommande flygplan" (uppenbarligen!) och "långa köer till säkerhetskontrollerna" fick båda 8% av rösterna.

En tidigare Skyscannerundersökning visade att personer med kroppslukt och dålig andedräkt var de mest irriterande medpassagerarna att flyga med.

Om Skyscanner:

Skyscanner tillhandahåller direkta jämförelser av flygpriser online på över 670 000 linjer, inklusive flyg till New York. Med Skyscanner kan användarna göra sökningar utan att behöva uppge exakt datum eller ens destination. Skyscanner är tillgängligt på över 20 olika språk inklusive engelska, tyska och spanska.

Presskontakt:

Kristin Andersson