123people.se

Mest sökta person på 123people.se under januari - Norska längdskidåkerskan Therese Johaug

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2011 09:29 CET

Det verkar som om många svenskar fått en helt ny anledning att kolla på längdskidåkning och handboll i och med att norska längdskidåkerskan Therese Johaug är den mest sökta personen på 123people.se och TV4:s programledare under handbolls-vm, Karin Frick, återfinns på sjunde plats. Förutom vackra kvinnor som förekommer i sportsammanhang har vi bland annat också visat stort intresse för män som dömts eller häktats för grova brott, en läkare och en kvinnlig svensk proffsdansare.

1. Therese Johaug, 22-årig norsk längdskidåkerska

2. Stefan Börjesson, doktorrand som häktats i samband med mordet på Eva Magnusson

3. Josef Fritzl, österrikare som dömdes till livstids fängelse efter att han bland annat hållit sin dotter inlåst i 24 år

4. Kristina Humle, regissören bakom den nya svenska filmen Krama mig

5. Isabel Edvardsson, svensk proffsdansare och ny jurymedlem i TV-programmet Let’s dance

6. Petra "September" Marklund, aktuell med hitten Mikrofonkåt och tidningen Elle utsåg henne nyligen till Sveriges bäst klädda artist

7. Karin Frick, TV4:s programledare under handbolls-VM

8. Eric Rydman, läkare som nyligen medverkat i TV4s Nyhetsmorgon

9. Ulrik Munther, spelar för tillfället in sitt debutalbum

123people är världens största personsöktjänst med 40 miljoner användare per månad. Företaget grundades sommaren 2007 av IT inkubatorn i5invest och köptes sedan av det franska företaget PagesJaunes Groupe i mars 2010. Idag har 123people lokala sajter i Sverige, USA, UK, Kanada, Schweiz, Tyskland, Österrike, Frankrike, Spanien, Polen, Italien, Brasilien och Nederländerna. Huvudkontoret ligger i Wien.