Universal Music Sweden

Metallica släpper soundtracket Through the Never den 23:e september

Pressmeddelande   •   Aug 29, 2013 18:50 CEST

Metallica är med sina åtta Grammy Awards, fem Kerrang! Awards, tre Billboard Music Awards och två MTV Music Awards ett av världens mest prisbelönta rockband i världen. Som om det inte vore nog blev grabbarna år 2009 invalda i det prestigefyllda Rock and Roll Hall of Fame.

Through the Never är filmatiseringen av deras 31-åriga liv tillsammans som band när de spelar sina bästa låtar genom tiderna live. Detta är det närmsta vi någonsin kommit en ”Best Of”-platta med grabbarna som träffades 1981 via en tidningsannons. Filmen har exklusiv världspremiär på Toronto Film Festival den 9:e september och soundtracket släpps den 23:e september.

Klicka på videon nedan för att se på trailern till filmen: