Bilkamera Stockholm AB

Meteorregnet i Ryssland filmades med bilkameror

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2013 10:36 CET

STOCKHOLM, 15 februari, 2013

Bilderna från meteorregnet i Ryssland som likt en löpeld spred sig under fredagsmorgonen är tagna med bilkameror.

Fler och fler nyhetsinslag rapporteras i medier med material tagna från bilkameror, eller "Dash Cams" som de heter på engelska. Anledningen till det är självklar, miljontals kameror finns ute på vägarna varje dag och dokumenterar allt som sker i trafiken! Bilkameran som tillbehör har sitt ursprung i Asien och Ryssland där försäkringsbolagen ger en lägre premie om en bilkamera finns monterad i bilen. Filmerna ifrån dessa bilkameror har används som bevismaterial - men vissa har även laddats upp på YouTube och används nu mer och mer i media. Bilkameran gör nu sin entré i Sverige!

- Främsta anledningen till att ha en bilkamera i bilen är att om olyckan är framme kan du slippa onödiga självrisker och jobbiga dispyter vid vägkanten med ett extra vittne i bilen, säger Maxx Glans, grundare av Bilkamera.se.

Bilkamera.se slog upp portarna till sin webbutik i början av Februari 2013 som första svenska butik inriktad på försäljning av bilkameror. Kameran passar i alla bilar och används av både privatpersoner och företag. Användningsområdena  i yrkestrafiken är många, allt från budfirmor som kan erbjuda säkerhet för sina leveranser till körskolor som ger inspelade lektioner med ljud och bild till sina elever.

Kontaktinformation

Maxx Glans, Produktansvarig, Bilkamera.se på: +46706 874 007 eller maxx.glans@bilkamera.se

Om Bilkamera.se

Bilkamera Stockholm AB, www.bilkamera.se, lanserar bilvärldens hetaste tillbehör i Sverige. Bilkameran är en mindre portabel kamera som enkelt monteras i din bil. Kameran filmar därefter vad som sker i trafiken under din resa. Filmen från kameran kan sedan användas som bevismaterial vid trafikincidenter, trafikolyckor eller oenighet. Slipp onödiga självrisker och bråk intill vägkanten med ett extra vittne i bilen. Bilkamera grundades 2013 och är privatägt.