Metromark Hospitality Group AB

METROMARK ANSTÄLLER HOTELLCHEF INFÖR ÖPPNANDET AV MOMENT HOTELS I MALMÖ

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2010 13:37 CET

Metromark Hospitality Group går nu in i en operativ fas, med rekryteringen av Olivia Swanstein som hotellchef för Moment Hotels etablering i Malmö. Moment Hotels är beläget på Norra Vallgatan 54, i hjärtat av Malmö, mittemot Malmö Centralstation med smidiga kommunikationer till Malmö Sturup och Köpehamns flygplats Kastrup, och med Malmö stora utbud av kultur och nöjen runt hörnet. Moment Hotels etablering i Malmö kommer att omfatta totalt 85 rum. Metromark Hospitality Group har hittills initierat investeringar på över 30 Mkr, i vad som kommer att bli det första av många hotell under varumärket Moment Hotels.

- Det känns oerhört stimulerande att få vara en del av Moment Hotels spännande framtidsvisioner - nytänk som jag är övertygad kommer att revolutionera en gammal och traditionsbunden bransch, säger Olivia Swanstein.

2010-01-02

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Joakim Lundeborg VD Metromark Hospitality Group AB (publ)
E-post: joakim@metromark.se
Tel: 040-644 43 03 eller 0730-82 33 80

Olivia Swanstein VD Moment Hotels AB
E-post: olivia@momenhotels.se
Tel: 040-644 43 00 eller 0708-33 22 23

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
Metromark Hospitality Group Pressrelease 2010-02-01.pdf

Om Metromark Hospitality Group
Metromark Hospitality Groups affärsidé är att genom hotellkoncepten Moment Hotels samt Lundivar Hotels förnya hotellbranschen och skapa värdeutveckling för fastighetsägaren. Moment Hotels skall erbjuda små hotellrum med en hög designprofil och standard för uthyrning till låga priser i centrala områden i storstäder. Lundivar Hotels skall erbjuda ett extended stay hotellkoncept motsvarande ett 5-stjärnigt hotell. Båda hotellkoncepten baseras på en hög automatiseringsgrad och kan drivas genom franchising. De standardiserade moduluppbyggda rummen, det höga teknikinnehållet och den profilerade designen lämpar sig mycket väl för franchising. Dessutom medför det Internetbaserade bokningssystemet och centrala driftsövervakningen att betydande stordriftsfördelar uppstår.

Metromarks instrument handlas på Nordic MTF och aktien har kortnamnet MHOT MTFB. Handeln kan följas i realtid på www.nordicmtf.se. Aktieägare, övriga aktörer på aktiemarknaden och allmänheten kan kostnadsfritt prenumerera på bolagets pressmeddelanden och ekonomiska rapporter genom Nordic Growth Markets nyhetstjänst NG News, www.ngnews.se.